Pääkallo.fi

P22 SM-sarja 2023-2024

Viestejä
8,050
Jos vedellään mutkat suoriksi, niin P22 välieräjoukkueista kolme neljästä on samat kuin Fliigan välieräjoukkueet. Ainoa poikkeus on hallitseva P22 mestari, joka ei päässyt välieriin.

(ja tähän disclaimerit sarjojen kesken olemisesta)
 
Viestejä
8,050
Eli tämähän lupaa LASBille ruusuisia vuosia lähitulevaisuudessa Fliigan puolella. Eiku 😅

Lisäys: tai paljon siirtokorvauksia kun talenttihautomo jauhaa…Eiku 😅
Tämä se ongelma minusta juuri on. Lahdessa on valtavasti tehty asioita oikein ja junioriputki on vähintäänkin jäätävän hyvä, mutta kun liigajoukkue on varsinkin taloudelliselta puoleltaan (ihan lipputuloista lähtien) ihan täysi vitsi, niin tulos on tässä.

Uskon, että tästäkin LASBin P22-porukasta useampi tulee tekemään hienon liigauran - on sitten täysin eri asia, että moniko sen tekee LASBissa. Nyt jo kesken kauden osa pelaajista on ilmoittanut, että minähän en tässä seurassa jatka yhtään kauempaa ja aiheuttaa melkoista reidenraavintahäpeää kun samalla pitäisi pelailla pelejä.
 
Viestejä
1,393
Tämä se ongelma minusta juuri on. Lahdessa on valtavasti tehty asioita oikein ja junioriputki on vähintäänkin jäätävän hyvä, mutta kun liigajoukkue on varsinkin taloudelliselta puoleltaan (ihan lipputuloista lähtien) ihan täysi vitsi, niin tulos on tässä.

Uskon, että tästäkin LASBin P22-porukasta useampi tulee tekemään hienon liigauran - on sitten täysin eri asia, että moniko sen tekee LASBissa. Nyt jo kesken kauden osa pelaajista on ilmoittanut, että minähän en tässä seurassa jatka yhtään kauempaa ja aiheuttaa melkoista reidenraavintahäpeää kun samalla pitäisi pelailla pelejä.

Ei ole kovin suuri salaisuus että lajissa kilpailullisesti eteenpäin pyrkivien ei ole syytä jäädä joukkueisiin jotka ei pelaa keväällä pitkään. Siis jos maajoukkuepaikoista tms haluaa kamppailla.
 
Viestejä
97
liigajoukkue on varsinkin taloudelliselta puoleltaan (ihan lipputuloista lähtien) ihan täysi vitsi, niin tulos on tässä.
Mä tähän sen verran vielä, että ymmärtääkseni edustusjoukkueen talous on tällä hetkellä suht vakaa. Varmaan puoli miljoonaa kärkeä perässä, mutta ei mikään Happeekaan. Toivottavasti LASB onnistuisi tekemään sitä rahaa lähivuosina, että muuttotappio saataisiin käännettyä.
 
Viestejä
8,050
Ei ole kovin suuri salaisuus että lajissa kilpailullisesti eteenpäin pyrkivien ei ole syytä jäädä joukkueisiin jotka ei pelaa keväällä pitkään. Siis jos maajoukkuepaikoista tms haluaa kamppailla.
Näin on. Ja tämä minusta on se pääongelma salibandyssa ja syy, miksi haluaisin tasoerojen kaventuvan. Esimerkiksi keväästä 2025 voin jo nyt ennustaa, että saa tapahtua melkoisia ihmeitä, jos vaikkapa LASB tai OLS nähdään fliigan välierissä. Ja tämmöiset tiitussalokankaat ja luukashyväriset eivät siirroillaan auta asiaa yhtään. Mutta ei näistä siirroista oikein pelaajia sinällään voi syyttää. Joka tapauksessa tämä on erittäin ikävä tilanne kaikin puolin.
 
Viestejä
8,050
Mä tähän sen verran vielä, että ymmärtääkseni edustusjoukkueen talous on tällä hetkellä suht vakaa. Varmaan puoli miljoonaa kärkeä perässä, mutta ei mikään Happeekaan. Toivottavasti LASB onnistuisi tekemään sitä rahaa lähivuosina, että muuttotappio saataisiin käännettyä.
Olen samaa mieltä siitä, että pitäähän sen vakaa olla. Jos LASB onnistuisi nostamaan sitä taloustilannettaan niin olisi loistava uutinen. Nytkin kun kävin Lahdessa katsomassa peliä, niin siellä ollaan valovuosi esim. Oilersia edellä monessa asiassa. Halli on aivan toista tasoa, parkkitilaa on riittävästi, pelikentälle saadaan turva-alueita jne. jne. Ehkä ainoa jossa Oilers on edellä, on asiallisuus TV-lähetysten kanssa, näistä LASBin "nappasinpa vittuillessani lähetysjohdon irti seinästä"-tempauksista en pidä yhtään.

Mutta jos tähän tulevaan välieräsarjaan, niin onko peliareenasta tietoa? Toivottavasti ei ainakaan Esport Areenalla pelata yhtä ainutta ottelua. Lahdessa näitä junioripelejä olen nähnyt varmaan kymmenessä eri hallissa.
 
Viestejä
97
Ei ole kovin suuri salaisuus että lajissa kilpailullisesti eteenpäin pyrkivien ei ole syytä jäädä joukkueisiin jotka ei pelaa keväällä pitkään. Siis jos maajoukkuepaikoista tms haluaa kamppailla.
Urheiluromantikko mun pään sisällä huutaa, että ei tää voi mennä näin! Tepsi tavallaan teki sen viime vuonna. Mutta sitten toisaalta ymmärrän toki. Olis vaan niin pirun hienoa, kun pojat malttais pari vuotta kasvaa lisää ja kantaa sen kasvattajajengin siihen menestykseen.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.00
1.794.803.10
Näytä kaikki
>
Viestejä
8,050
Urheiluromantikko mun pään sisällä huutaa, että ei tää voi mennä näin! Tepsi tavallaan teki sen viime vuonna. Mutta sitten toisaalta ymmärrän toki. Olis vaan niin pirun hienoa, kun pojat malttais pari vuotta kasvaa lisää ja kantaa sen kasvattajajengin siihen menestykseen.
Harvoin ollaan Mikan kanssa täysin samaa mieltä jostain, mutta tästä ollaan ehdottomasti samaa mieltä.
 
Viestejä
5
Analyysiä tämän päivän tuomareista?
Sivustakatsojana (oululaisena) sanon että läpi sarjan mahtavaa tuomaripeliä. Oululaiset parempia paperilla läpi sarjan ja käsittämätöntä ettei tuolla rosterilla ollut ylivoimaisia lukuunottamatta ensimmäistä kotipeliä. Hatunnostot Lahtelaisille mahtavasta taistelusta!
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
119
Olen samaa mieltä siitä, että pitäähän sen vakaa olla. Jos LASB onnistuisi nostamaan sitä taloustilannettaan niin olisi loistava uutinen. Nytkin kun kävin Lahdessa katsomassa peliä, niin siellä ollaan valovuosi esim. Oilersia edellä monessa asiassa. Halli on aivan toista tasoa, parkkitilaa on riittävästi, pelikentälle saadaan turva-alueita jne. jne. Ehkä ainoa jossa Oilers on edellä, on asiallisuus TV-lähetysten kanssa, näistä LASBin "nappasinpa vittuillessani lähetysjohdon irti seinästä"-tempauksista en pidä yhtään.

Mutta jos tähän tulevaan välieräsarjaan, niin onko peliareenasta tietoa? Toivottavasti ei ainakaan Esport Areenalla pelata yhtä ainutta ottelua. Lahdessa näitä junioripelejä olen nähnyt varmaan kymmenessä eri hallissa.
Käsittääkseni oilers yrittää aina saada pelot tapiolan urheiluhalille mikäli se on mahdollista.
 
Viestejä
38
Mielenkiintoisia nuo kokoonpanot. Periaatteessa kesällä on try-outit, josta P22-joukkueeseen pääsee X pelaajaa ja jokainen pelaajista tietää, että tulee toinen try-out nimeltään runkosarja ja parhaat pääsevät näistä sitten playoffeihin pelaamaan, kun sinne kärrätään bussilastillinen liigamiehiä.
vois ehk tulla sääntö et pitää olla tietty määrä pelejä runkosarjassa et voi osallistuu pleijareihin
 
Viestejä
1,393
Urheiluromantikko mun pään sisällä huutaa, että ei tää voi mennä näin! Tepsi tavallaan teki sen viime vuonna. Mutta sitten toisaalta ymmärrän toki. Olis vaan niin pirun hienoa, kun pojat malttais pari vuotta kasvaa lisää ja kantaa sen kasvattajajengin siihen menestykseen.

Olen itse jäsennellyt asian siten, että menestys on lopulta parasta mitä seurat voi käytännössä tarjota (ei juuri €) niin on jossain määrin luonnollista että se kovin talentti kasautuu.

Toki tietyt kaupungit hyötyvät myös koulutusmahdollisuuksista toisia enemmän.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.00
1.794.803.10
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös