Itse olen kiinnittänyt kokonaisuutena huomiota siihen, että Classic olisi hitaampi joukkue. Ja itse asiassa olen kiinnittänyt huomiota siihenkin, että esim. juuri Mannisen sähäkkyys ei ihan riitä tälle tasolle.
Samoin olen miettinyt, että kun esim. Heikkilä ei tunnu pääsevän pallon kanssa vetopaikkoihin, että onko kyse hiipuneesta nopeudesta tai sitten Oilersin pakit vain ovat riittävän nopeita jalalla. Toisaalta Salin-Heikkilän vaisuudessa mietityttää se, onko heidän pelitapansa jotenkin yksipuolinen. He saavat pallon pitkälle päätyyn, mutta eivät pysty sieltä maalipaikoille nousemaan niin kuin aiemmin, koska Oilersin pakit pysyvät niin hyvin rinnalla.
Jollain tavalla Classic näyttää kokonaisuutena "vanhalta", liike tai itse asiassa tarkemmin sanoen juuri nopeus ei riitä. Voisi luetella monta pelaaja, joiden nopeus ei tunnu riittävän finaalitasolle: N. Salo, T.Salo, Manninen, Lamminen, Sikkinen nykykunnossaan, jne. Viime vuonna olin aivan varma, että Lamminen lopettaa, pelaaminen näytti sen verran huonolta. Eikä ole vakuuttanut nytkään. Suorastaan kylmää, kun hän paikkojen vaihdon myötä painaa ylimpänä pelaajana.