Pääkallo.fi

Rankkarit

Viestejä
305
Onko kellään mielipidettä rankkareista nykymuodossaan? Itse olen huomannut, että on mennyt maku, kun hommasta on tehty enemmän show, kuin urheilullinen ratkaisu.

Olenko ainoa, joka ei tykkää rakkareiden nykyformaatista?
Et ole yksin. Itse en tykkää yhtään. En tiedä mikä olisi oikea malli, mutta nykyinen ei ainakaan. Vanha oli parempi, mutta ei varmasti paras mahdollinen.

Mikä voisi olla korvaava malli? Aikaa 5 sekuntia siitä kun koskee palloon, saa tehdä mitä vaan? Tässä ongelma kellotus ja sen selkeys/tulkinta. Varmaan kuitenkin olisi helpompi kuin nykyinen, ei sitä helvetti näe kukaan meneekö oikein.
 
Viestejä
80
Et ole yksin. Itse en tykkää yhtään. En tiedä mikä olisi oikea malli, mutta nykyinen ei ainakaan. Vanha oli parempi, mutta ei varmasti paras mahdollinen.

Mikä voisi olla korvaava malli? Aikaa 5 sekuntia siitä kun koskee palloon, saa tehdä mitä vaan? Tässä ongelma kellotus ja sen selkeys/tulkinta. Varmaan kuitenkin olisi helpompi kuin nykyinen, ei sitä helvetti näe kukaan meneekö oikein.
Olen miettinyt myös aikarajaa. Pelaaja voi veivata maailman tappiin saakka sitä palloa veskarin edessä. Maahockeyssä on rankkarissa aikaraja, vaikka eri laji onkin, niin ihan toimiva ratkaisu.
 
Viestejä
3
Ilmaveivien merkitys normipelissä on pienentynyt sitten vuosituhannen alun huippuvuosien joten kulttuuritekona ja viihde-elementtinä uudistus on paikallaan. Kilpailun tai urheilullisuuden kannalta aivan surkea. Pelin aikana rankkarilla pitäisi kompensoida pelitilanteessa virheen arvoisesti estettyä läpiajoa tai maalipaikkaa. Nykymallin rankkarissa ei ole mitään pelinomaista elementtiä. Kyllä tässä taas "korjattiin" jotain mikä ei ollut rikki.
 
Viestejä
17
Olikohan kaukalopallossa vai jossain muussa vähän samantyyppisessä lajissa rankkarit toteutettu niin, että hyökkäävä pelaaja lähtee keskipisteeltä ja puolustava pelaaja toisen päädyn maaliviivalta. Suoritus tulee sitten suorittaa ennen, kuin puolustava pelaaja on saavuttanut hyökkäävän.

Olisihan tuo radikaali muutos ja helkkarin tyhmän näköistä, mutta vaikutus itse rangaistuslaukauksen suoritukseen voisi olla hyvinkin positiivinen. Suorittajalle saataisiin aikapaine ilman kellolla kikkailua, kun puoli kenttää taaempaa lähtee puolustaja polkemaan kiinni. Tuohon kun yhdistettäisiin vaikka nykyinen eteenpäin-menemisen sääntö, saataisiin varmasti aikaan suoraviivaisia suorituksia, jättäen kuitenkin tilaa myös taiteilijoille siinä määrin kuin ehtivät tuossa lyhyessä ajassa itseään toteuttaa.

Tiedän, kyseessä on liian suuri muutos ja ei tule koskaan toteutumaan tuollaisenaan. Mutta ajatuksen tasolla mielestäni kiehtova.
 
Viestejä
492
Onko jollain tietoa miten onnistumiset muuttuivat uuden säännön jälkeen? Sitähän odotettiin että nyt tulee helpommin maali mutta ainakaan itse en ole sellaista huomannut.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös