Pääkallo

P19 1. divisioona 2025-26

16-1 sb raatti-welhot. raatin puolelta ainut onnistuja oli maalivahti welhoilta täysin ylivoimainen voitto!
Raatin maalivahti kyllä pelas hyvän pelin! Olihan se odotettavissakin että Raatti tulee tuon pelin häviämään isoin lukemin.. Tuosta on paras ottaa opikseen, jos aikovat voittaa yhtään peliä kaudella!

Itse nostaisin ehdottomasti lapin poronhoitajista Kvistien päällikkön eli IsäKvistin. Hänen valmennustyylinsä on silmiä hiveltävää katseltavaa.
tuo on kyllä mielenkiintoinen nosto. Minun mielestäni raatin maalivahti yritti pidätellä raattia pystyssä savon derbyssä, mutta heikon puolustuksen takia peli päättyi rumiin lukemiin.

sunnuntaina c-lohkossa edessä suoraansanottuna trilleri!! nibacos vs sastamolo!!!!!!!! mitä porukka odottaa tältä peliltä? itse seuraan ainakin silmä tarkkana ja odotan nibacoksen kairaavan selvän voiton, sillä sastamolon ykköstähti suuntasi aidan toiselle puolelle olssiin (jossa nurmi on todellakin vihreämpää) 12-3 nibacokselle on oma veikkaus

sunnuntaina c-lohkossa edessä suoraansanottuna trilleri!! nibacos vs sastamolo!!!!!!!! mitä porukka odottaa tältä peliltä? itse seuraan ainakin silmä tarkkana ja odotan nibacoksen kairaavan selvän voiton, sillä sastamolon ykköstähti suuntasi aidan toiselle puolelle olssiin (jossa nurmi on todellakin vihreämpää) 12-3 nibacokselle on oma veikkaus
itse veikkaan sastamolon parhaan pelaajan eli isä kvistin keksivän aivan huikeita taktiikoita miten nibacos voitetaan. 7-5 sastamolo voittaa, tämä on minun veikkaukseni

itse veikkaan sastamolon parhaan pelaajan eli isä kvistin keksivän aivan huikeita taktiikoita miten nibacos voitetaan. 7-5 sastamolo voittaa, tämä on minun veikkaukseni
kukas tämä kvistien isä oikeen on? itse en ole kyseiseen mieheen tutustunut, mutta kiitos näkemyksestäsi. nibacoksen harjoituksia seuranneena heidän taktiikat näyttävät kuitenkin vankalta ja luotan, että pelikirja on laajempi kuin ''kvistillä''

Itse ottaisin huomioon sen, että kokkolassa keskitytään enemmän alkushowhun kuin itse pelaamiseen. Heidän materiaali on kyllä huippuluokkaa (esim. u19 maju Viljaimi Tuikka, Eelis Määttälä sekä Elias Heikkinen), mutta fokus on kyllä karannut aivan muihin asioihin. Tuntuu, että valmennus sekä pelaajat eivät ymmärrä lohkon todellista tasoa ja lähtevät todella takki auki varsinkin ensimmäiseen peliin.

joo, kyllä nibacoksen tulisi voittaa selkein lukemin sastis. Tuolla materiaalilla todnäk lohkovoittaja.

Odotan pelin olevan tiukka ottaen huomioon, että Sastis kaari viime kauden p17-ikäluokassa Nibacoksesta 6/6 pistettä. Vaikka Hirsivaara lähtikin olsiin, on Kemin seuralla silti valmentaja Kvist ja pelit voitetaan joukkuetekemisellä, joka on eniten valmennuksen, eikä yhden yksilö pelaajan ansiota. Luulen Sastamolon voittavan pelin 6-5.

joo, kyllä nibacoksen tulisi voittaa selkein lukemin sastis. Tuolla materiaalilla todnäk lohkovoittaja.
huikea materiaali kyllä löytyy kokkolasta, jopa sm tasoa. itse uskon tässä lohkossa kuitenkin enemmän sb vaasan mahdollisuuksiin. vaasa on kuitenkin nimennyt kokoonpanoonsa muutaman yli-ikäisen pelaajan ja r-pelaajia jymyn joukkueesta, eli täysin heidän voimalla tulee pärjäämään sarjassa. jään innolla odottamaan miten nibacos pystyy haastamaan vaasaa 17.9 pelattavassa ottelussa

Joukkueiden parhaat pelaajat
lohko A

Bbu: Justus Luostarinen ja Topi Tahvanainen
Hawks: Axel Annajian ja Ville Turunen
GrIfk: Raju Raghav
PSS: Adrian Sjönholm ja
Saipa: Aapo Seppälä
Tiikerit: Tuukka Virtanen

Lohko B

Nokian Krp: paha sanoa ketä kokoonapanossa
o2 (happee): Akseli Suutari ja Mieloset
o2: Juho Varteva ja Theo Hänninen
Pirkat: ei hajuakaan ketä pelaamassa
OU: ei mitään hajua
Masku: Riionheimon veljekset

Lohko c

spv: Martti Kitinoja
Nibacos: Viljami Tuikka ja Eelis Määttälä
Sb Vaasa: Julius Koitto ja Miro Kallinki
Sb raatti: paha sanoa (aivan uusi joukkue itselle)
Welhot: Aarne Karvonen
Sastamolo: Kvistien isä (valmentaja)
Welhot aarne karvonen ja eikös siellä suomisarjan pelaajia ole, Mikael Rissanen, minkälainen pelaaja tämä?

Kuopion derbyssä keskiviikkona nähtiin huima antikliimaksi, kun ensimmäisen erän jälkeen totesin itsekseni, että voi Raatti minkä tempun teitte kun hyppäsitte isojen poikien liigaan ja näytätte ensimmäisessä pelissä tuolta.

Tietysti Welhot lähti ennakkosuosikkina otteluun, kun kyseessä kuitenkin viimevuoden p17 pudotuspelikarsintajoukkue, jossa siirtoikkunassa kaksi parasta pistemiestään menettäneen Welhojen kokoonpano on silti täynnä Eerikkilässä olleita 08 syntyneitä ja muutama ikäluokan parhaimmistoon kuuluvaa 09:ä. Ennen peliä tiedettiin, että Welhot tulee olemaan aktiivinen karvauksessa ja tulee ottamaan pallonhallinnan, koska se on heillä DNA:ssa.

Vastaan asettui paperilla viimekaudella aluesarjaa pelannut SB Raatti, jonne on tullut uusia pelaajia sitten viimekauden, joitain täysin uusia ja joitan viimekaudella Welhoissa pelanneita kavereita. Itselleni Raatti oli mysteeri, enkä tiennyt joukkueesta paljoa ennen ottelua.

Paperilla joukkueiden tasoero oli selvä ja ajattelinkin Welhojen voittavan pelin, mutta itselleni yllätyksenä tuli se kuinka avuton Raatti oli. Ajattelin Kuopion derbyn olevan jotain, mikä herättää tunteita pelaajissa ja jokaisesta pallosta pitää taistella ja joka tilanteessa antaa 100%. Tässä olisin ajatellut Raatin, jolla joukkue on iäkkäämpi, olevan loistava mahdollisuus voittaa kaksinkamppailuita ja sitä kautta saada momentum itseleen. Mutta ei. Welhot näytti ensimmäisestä pillin vihellyksestä lähtien eron sm- ja aluesarjatason joukkueiden välillä. Welhot ei antanut Raatille yhtäkään kontrolloitua hyökkäystä tai voitettua kaksinkamppailua koko ottelussa, kun taas Welhot piti pallon hallussaan läpi koko pelin.

Raattin heikoimpia kohtia olivat: avauspelistä puuttui idea ja kyky saada palloa ylös omille, pallottomana Raatti antoi Welhojen pelaajille avan liian paljon aikaa. Pahimmalta näytti se, että kunto loppui kolmanteen erään mennessä, joka on huolestuttavaa passiiviseen peliin nähden, herättäen kysymyksen mitä kesällä on touhuttu.

Toisella puolella Welhot oli vuorostaan erittäin aktiivinen pallollisena sekä pallottomana läpi pelin. Käytännössä joka vaihdosta syntyi pari laadukasta maalipaikkaa, mikä kertoo paljon siitä, että joukkueella oli kolme vahvaa viisikkoa, joista jokainen voitti oman matchuppinsa selkeästi vaikka Raatti muutti peluutustaan toisen erän alusta lähtien.

Totta kai welhojen pelissä on vielä asioita, joita pitää parantaa jos welhot tavoittelee sm-sarja paikkaa, mutta kokonaisuus oli sen verran vakuuttava, että lähtökohdat ensiviikkoon ovat vähintäänkin odottavat. Silloin vastaan tulee kaksi sellaista joukkuetta, joiden kanssa Welhot ennakkoon kamppailee lohkovoitosta (Nibacos ja Sastamolo) ja niissä peleissä nähdään, missä welhojen todellinen taso menee.

Raatin vuorostaan on löydettävä oma identiteettinsä ja tapansa pärjätä itseään taitavampia, fyysisempiä ja valtakunnallisissa sarjoissa kokeneempia vastustajia vastaan. Mutta aika kellossa tikittää, heillä on kaksi viikkoa seuraavaan peliin ja valmennuksella on täysi työ löytää keinot haastaa SPV ja SB Vaasa, kun pohjanmaalaiset tulevat vierailemaan Kuopiossa.

Ensimmäistä kertaa kommentoimassa tälle palstalle:
"– Sisäpiiriläinen"

Mitä ajatuksia päivän otteluista muilla täällä?

Nibacos kohtaa Sastiksen ennakkosuosikkina

Tiikereiden edarilla on peli joten saa nähdä minkälainen sakki tulee SaiPaa vastaan

Hawks antaa ensimmäiset näytöt tänään Grania vastaan

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Takaisin