Pääkallo.fi

P16 Valtakunnallinen 2023-2024

Viestejä
51
Tuomaritoimintaan on helppo päästä mukaan. Jos omaatt virheettömän näkemyksen ja erittäin nopen päättelykyvyn, on tie kohti absoluuttista totuutta helppo. Samaa pätee muillakin elämän aloilla. On erittäin hienoa, että löytyy ihmisiä, jotka haluavat toimia "koiranvirassa" nimeltä tuomari, jossa jokainen tuomio voi olla väärä. Jos et ole kokeillut tuomarointia, voin kertoa, että se on vaikeaa. Jätän sen suosiolla ihmisille, joilla on kanttia altistaa itsensä joka ilta p...myrskylle, koska he rakastavat lajia. Hattu päästä arvoisat tuomarit ja tsemppiä kauteen.
 
Viestejä
25
Tuomaritoimintaan on helppo päästä mukaan. Jos omaatt virheettömän näkemyksen ja erittäin nopen päättelykyvyn, on tie kohti absoluuttista totuutta helppo. Samaa pätee muillakin elämän aloilla. On erittäin hienoa, että löytyy ihmisiä, jotka haluavat toimia "koiranvirassa" nimeltä tuomari, jossa jokainen tuomio voi olla väärä. Jos et ole kokeillut tuomarointia, voin kertoa, että se on vaikeaa. Jätän sen suosiolla ihmisille, joilla on kanttia altistaa itsensä joka ilta p...myrskylle, koska he rakastavat lajia. Hattu päästä arvoisat tuomarit ja tsemppiä kauteen.
Kenelle viestisi oli osoitettu? Jos minulle, ei ilmeisesti sarkasmi ole lajiasi. Kettuilen tässä eräälle joukkueelle, jolle on ylivoimaisen vaikeaa myöntää joskus epäonnistuvansa, ja tappiot laitetaan aina tuomareiden piikkiin. #tuomarifarssi
Siitä oli kyse, ei millään tavalla tuomareiden arviointikykyyn liittynyt tämä. Pahoittelut jos ei kaikille avautunut.
 
Viestejä
51
Kenelle viestisi oli osoitettu? Jos minulle, ei ilmeisesti sarkasmi ole lajiasi. Kettuilen tässä eräälle joukkueelle, jolle on ylivoimaisen vaikeaa myöntää joskus epäonnistuvansa, ja tappiot laitetaan aina tuomareiden piikkiin. #tuomarifarssi
Siitä oli kyse, ei millään tavalla tuomareiden arviointikykyyn liittynyt tämä. Pahoittelut jos ei kaikille avautunut.
Viestini on ihan yleisesti hölmöille, jotka eivät ymmärrä kuinka vaikeaa tuomarointi on. Ja erityisesti kuinka oleellinen osa peliä he ovat. Ihmiset tekevät virheitä, muunmuassa pallopeleissä. Kotiinpäin vetäminenkin on inhimillistä, vaikkei niin tietenkään saisi olla. Katsomossa kaikki vetävät kotiinpäin ja ovat omiensa puolella ja hyvä niin. Hyvää kautta ja paljon onnistumisia kaikille tasapuolisesti.
 
Viestejä
9
Tuohon tuomaritoimintaan. Nykypäivänä junnujen matseissa tuomarit vetävät usein kotiin päin. Jos ei kotiin päin vedä, vetää sitten muuten vaan perseelleen. Junnujen pelissä oikeasti hyvät tuomarit ovat aika harvassa. Ymmärrän kyllä että kaikki tuomarit tekevät virheitä, ja esim tuo #tuomarifarssi on tavallaan aiheellinen, mutta ei olleenkaan aiheellinen kirjoittaa some julkaisuihin. Jotkut tuomarit on huonoja, muttei tietenkään kaikki. Olen monesta pelistä seurannut, että tuomarit saavat pelaajien sipulit keittämään. Etenkin ErVin pelaajat ovat kovia kritisoimaan tuomaritoimintaa, mutta heidän kritisointi on usein ihan aiheellista.
 
Viestejä
1,231
Pitäisi lähestyä posin kautta, täälläkin, eli kun peleissä on hyvät tuomarit niin missä näkyy tai kuuluu kiitos/positiivinen palaute?
Ehkä oman ketjun paikka missä voi posilla tapaa käräyttää hyvät tuomarit?
Kyynisesti muutama tuttu tuomari todenneet että peli on mennyt hyvin kun kukaan ei tule sanomaan mitään!!!
Että sellainen kulttuuri ilmeisen isosti vallalla…
 
Viestejä
27
Joukkueet ovat valmentajiensa nä
Tuohon tuomaritoimintaan. Nykypäivänä junnujen matseissa tuomarit vetävät usein kotiin päin. Jos ei kotiin päin vedä, vetää sitten muuten vaan perseelleen. Junnujen pelissä oikeasti hyvät tuomarit ovat aika harvassa. Ymmärrän kyllä että kaikki tuomarit tekevät virheitä, ja esim tuo #tuomarifarssi on tavallaan aiheellinen, mutta ei olleenkaan aiheellinen kirjoittaa some julkaisuihin. Jotkut tuomarit on huonoja, muttei tietenkään kaikki. Olen monesta pelistä seurannut, että tuomarit saavat pelaajien sipulit keittämään. Etenkin ErVin pelaajat ovat kovia kritisoimaan tuomaritoimintaa, mutta heidän kritisointi on usein ihan aiheellista.
Joukkueet ovat usein valmentajiensa näköisiä ja käyttäytyvät kuin valmentajansa. Kaikki tekevät virheitä, jopa tuomarit ja joukkueita unohtamatta, vanhempia, kaikkia tämä koskee. No Ervin pelaajat voisivat katsella sitä kuuluisaa "peiliä" vähän useammin :) Jos "sipuli" ei kestä, niin vika ei ole tuomareissa. katsoisin hyvin tarkkaa valmennuksen suuntaan tässä vaiheessa.
 
Viestejä
9
Joukkueet ovat valmentajiensa nä

Joukkueet ovat usein valmentajiensa näköisiä ja käyttäytyvät kuin valmentajansa. Kaikki tekevät virheitä, jopa tuomarit ja joukkueita unohtamatta, vanhempia, kaikkia tämä koskee. No Ervin pelaajat voisivat katsella sitä kuuluisaa "peiliä" vähän useammin :) Jos "sipuli" ei kestä, niin vika ei ole tuomareissa. katsoisin hyvin tarkkaa valmennuksen suuntaan tässä vaiheessa.
Sen perusteella mitä olen pelejä nähnErvin valmennus huutaa vain jos se on aiheellista
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.00
1.794.803.10
Näytä kaikki
>
Viestejä
9
Asiaton käytös.
Haluatko tällä kommentilla hyväksyä itse ja kehottaa muita samaan? Nimittäin hyväksyä noin ihan totaalityhmän käyttäytymisen.
Kärkipään pelaajia, mutta..
totaalityhmä käyttäytyminen on sinun päässäsi. Jos tuomarit on huonoja, se kerrotaan. Jos taas tuomarit on hyviä, niin kyllä sekin nyt vittu huomioidaan. Herää jo!!!
 
Viestejä
211
totaalityhmä käyttäytyminen on sinun päässäsi. Jos tuomarit on huonoja, se kerrotaan. Jos taas tuomarit on hyviä, niin kyllä sekin nyt vittu huomioidaan. Herää jo!!!
Hereillä, kiitos huolenpidostasi❤️. Pari kysymystä.
- miten määrittelet huonon tuomarin?
- kenelle se kerrotaan ja kuka kertoo?
- riippuen edellisestä vastauksesta, edistääkö peliä?
P.s. kiroilu on osoitus jostain, myös tekstinä. Saattaa tietysti olla kyse partikkelistakin, sen verran yleisesti käytössä.
 
Viestejä
9
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta kyllä itse olen huomannut pelaajien käyvän sanomassa kitokset tuomarille hyvästä pelistä ja tuomaroinnista. Yleensä myös vaikka tuomaritoiminta jäisi vähän joidenkin mielestä huonolle tasolle, pelaajat silti kiittävät tuomaria, myös ervin pelaajat. Ervi ei suinkaan ole ainoa joukkue joka tuomareista valittaa
 
Viestejä
9
Hereillä, kiitos huolenpidostasi❤️. Pari kysymystä.
- miten määrittelet huonon tuomarin?
- kenelle se kerrotaan ja kuka kertoo?
- riippuen edellisestä vastauksesta, edistääkö peliä?
P.s. kiroilu on osoitus jostain, myös tekstinä. Saattaa tietysti olla kyse partikkelistakin, sen verran yleisesti käytössä.
ei tietenkään edistä peliä ja se valittaminen on aika turhaa, mutta yleensä pelaajat haluavat saada mielipiteensä esille, vaikka tuskin sillä mitään hyötyä on
 
Viestejä
62
Siis olenko nyt aivan perillä asioista että tämä koko ervi helvetti lähti yhdestä Instagram stoorista jossa luki ”tuomarifarssi”??? Nyt herätys! Pojat pitävät aika varmasti itse Instagram käyttäjää eikä voida yhden huonon heiton perustella päätellä joukkueen asenteesta tai valmentajien asenteesta yhtään mitään. Kiitos ja siunausta.
 
Viestejä
8
Siis olenko nyt aivan perillä asioista että tämä koko ervi helvetti lähti yhdestä Instagram stoorista jossa luki ”tuomarifarssi”??? Nyt herätys! Pojat pitävät aika varmasti itse Instagram käyttäjää eikä voida yhden huonon heiton perustella päätellä joukkueen asenteesta tai valmentajien asenteesta yhtään mitään. Kiitos ja siunausta.

Taisi tuossa kyseisessä ottelussa olla tunteet pinnassa molemmilla joukkueilla. Striimissä sanottiin, että LASB ei ollut ennen kaatanut ErViä ja varmasti osin siksi siellä oli huutelua pelin jälkeen suuntaan jos toiseen. Tämäkin myrsky vesilasissa olisi syytä laittaa osioon; ketään ei kiinnosta, eteenpäin! Joukkueen sisällä varmasti tämäkin asia käsitelty fiksusti ja mukaan saatu oppi kantaa somevastaajan entistä parempiin stooreihin jatkossa.
 
Viestejä
1,231
Anteeksi kielenkäyttöni, mutta kyllä itse olen huomannut pelaajien käyvän sanomassa kitokset tuomarille hyvästä pelistä ja tuomaroinnista. Yleensä myös vaikka tuomaritoiminta jäisi vähän joidenkin mielestä huonolle tasolle, pelaajat silti kiittävät tuomaria, myös ervin pelaajat. Ervi ei suinkaan ole ainoa joukkue joka tuomareista valittaa
25+ vuotta lajia suht tarkkaan seuranneena olen ymmälläni kommentistasi.
Sillä ns. yksittäisissä ottelut (valtakunnalliset ml. SM-sarjapelit) olen todennut kapteenien pääsääntöisesti kiittävän & juttelevan tuomarien kanssa.
Muissa sarjoissa, eli määrältään isoimmassa osassa kaikkia pelejä, pelaajat ja kapteenit eivät todellakaan käy kiittämässä/ juttelemassa tuomareille… ellei sitten mennä kitisemään.
Fakta on että meillä ei ole sitä lajikulttuuria olemassa.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.00
1.794.803.10
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös