Pääkallo.fi

P16 SM-sarja 23/24

Viestejä
14
Seuraavalle viikonlopulle riittää todella panosta, monet sijat vielä auki.
Kuka voitta runkosarjan, mitkä joukkueet menevät suoraan puolivälieriin, ketä karsii playoffeihin, ja kumpi Welhot vai Lasb joutuu karsimaan ensikauden p17 sm sarjaan?
 
Viestejä
9
Sarjataulukko elää mukavasti aina viimeisiin peleihin asti, tässä veikkaus lopullisesta tilanteesta:

ErVi 44
Tiikerit 42
KrP 41
Classic 37
Nibacos 37
TPS 36
Oilers 35
SCU/Steelers 34

Welhot 28
SBS Masku 27
LASB 26
Merikoski 9
 
Viestejä
77
Uskon Lasbin nousevan vielä kuiville, sillä heillä on kotipelit Merikoskea ja Nibacosta vastaan. Siellä p17 joukkue ei pelaa tänä viikonloppuna, joten kaikki 08 ikäiset pelaajat luultavasti tässä sarjassa. Veikkaan, että he voittavast Merikosken 10-1 ja Nibacoksen 7-4
 
Viestejä
77
Ihmettelen kyllä suuresti, jos tämä Merikosken nippu säilyy sm-sarjassa. Tänään ottelu Lasbia vastaa on ollut isät vastaan pojat ja Lasb hallinnut koko ottelun tähän asti. 6-2 numerot taululla voisi hyvin olla vaikka 10-2
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.00
1.794.803.10
Näytä kaikki
>
Viestejä
89
Täys vitsi koko valintasysteemi. Pitäisi ehdottomasti mennä niin että ykkönen saa kasin kakkonen seiskan jne.
Ykkönen saa valita ekana, joten saa kasin/divarin voittajan, jos haluaa. Kakkonen saa valita toisena, joten saa seiskan/divarin kakkosen, jos haluaa. Mikä siis tässä ei toimi? On myös mahdollista välttää esimerkiksi matkat tai hankala vastus, joten itse kyllä ehdottomasti kannatan valitsemista.
 
Viestejä
88
Täys vitsi koko valintasysteemi. Pitäisi ehdottomasti mennä niin että ykkönen saa kasin kakkonen seiskan jne.
Joo on kyllä täysin järjetön siinä missä tuo pleijarikarsintakin. SM karsinnat voi pelata Karhujen tapaan kakkosmiehistöllä ja tulla sitten divarin/pleijarikarsintojen kautta pelaamaan SM:n pleijareita. Onneksi Karhut nyt ei edes karsintoihin päässyt!

E: eikä nyt siis mitään Karhuilta pois. Liitto itse tuon hölmön systeemin on kehitellyt.. tuohon kun lisää vielä sen että tässä sarjassa SM:stä tuleva joukkue ei saa välttämättä edes karsintoihin kotietua..
 
Viestejä
5
Tänään oli kovat panokset SCU/Steelers vs Nibacos ja meno sekä kentällä että yleisössä sen mukaista!

Kotijoukkueen eli SCU:n tavallistakin isompi fanijoukko kannusti ehkä kovempaa kuin koskaan ja pääsi kyllä aika lailla vastustajan ihon alle. Erityisesti fanien värikäs kielenkäyttö huomioiden olin erittäin yllättynyt Nibacoksen valmentajan toiminnasta pelin jälkeen. Hän käveli kentän läpi SCU:n faniporukan luokse, kätteli faniporukan "johtajan" ja kommentoi iloisesti ja positiivisesti poikien menoa. Sivustaseuraajana olin ilahtunut tästä, hieno ja poikkeuksellinen ele!

Ja itse peli oli murskavoitolta vaikuttavasta lopputuloksesta huolimatta tasainen ja tiukka. Salibandyä parhaimmillaan! Tasokasta, vauhdikasta ja viihdyttävää.
 
Viestejä
305
Huom! Juniorikeskustelun säännöt.
Tänään oli kovat panokset SCU/Steelers vs Nibacos ja meno sekä kentällä että yleisössä sen mukaista!

Kotijoukkueen eli SCU:n tavallistakin isompi fanijoukko kannusti ehkä kovempaa kuin koskaan ja pääsi kyllä aika lailla vastustajan ihon alle. Erityisesti fanien värikäs kielenkäyttö huomioiden olin erittäin yllättynyt Nibacoksen valmentajan toiminnasta pelin jälkeen. Hän käveli kentän läpi SCU:n faniporukan luokse, kätteli faniporukan "johtajan" ja kommentoi iloisesti ja positiivisesti poikien menoa. Sivustaseuraajana olin ilahtunut tästä, hieno ja poikkeuksellinen ele!

Ja itse peli oli murskavoitolta vaikuttavasta lopputuloksesta huolimatta tasainen ja tiukka. Salibandyä parhaimmillaan! Tasokasta, vauhdikasta ja viihdyttävää.
En ymmärrä miksi meni kättelemään, ei varmaan ollut sit kaikki se haukkuminen ja henkilökohtaisuuksiin menevä solvaaminen kuulunut hänelle. Myötähäpeä tommosesta vaan tulee. Meteli, torvet, rummut, megafonit, oikeanlainen vastustajan psyykkaaminen, kaikki vastaava todella hyvä, mut nimittely ja haukkuminen taas ihan jatkuvaa ja mm. pelaajan ulkonäköä haukuttiin. Ihan karseeta kuunnella, ja en ymmärrä miten tollasta paskaa sallitaan kerta toisensa perään. Pöndellä on näköjään aina pöndeläisten käytöstavat ja ei se muuksi muutu. No, rassatkoon traktoreita ja mönkijöitä siellä keskenään.

Tulee varmaan taas bannivasaraa ylläpidolta kun sanon niin ilkeästi, kun samasta aiheesta avauduttuani viimeksikin tuli. Harri Aholaa lainatakseni ”anna kakkua, anna sakkoa saatana” ja paska katsomokäyttäytyminen jatkukoon.
 
Viestejä
89
Joo on kyllä täysin järjetön siinä missä tuo pleijarikarsintakin. SM karsinnat voi pelata Karhujen tapaan kakkosmiehistöllä ja tulla sitten divarin/pleijarikarsintojen kautta pelaamaan SM:n pleijareita. Onneksi Karhut nyt ei edes karsintoihin päässyt!

E: eikä nyt siis mitään Karhuilta pois. Liitto itse tuon hölmön systeemin on kehitellyt.. tuohon kun lisää vielä sen että tässä sarjassa SM:stä tuleva joukkue ei saa välttämättä edes karsintoihin kotietua..
No nyt on taas hauskaa juttua. Tämä kommentti on joko täysin oman jengin näkökulmasta kirjoitettu tai sitten on juniorisalibandyn historia hukassa.

Miksi divarista voi päästä SM-pudotuspeleihin? Tällä tasataan karsintalohkojen epäsuhtaa. Ennen vanhaan ongelma oli isompi, koska esim. Pohjois-Suomesta pääsi aina OLS ja joku hassuttelija, ja taas Etelä- ja Sisä-Suomesta jäi SM-tasoisia jengejä ulos divariin, koska karsinnoissa oli vain enemmän kovia jengejä joka lohkoon ja pohjoisessa niitä ei ollut.

Tällöin tajuttiin, että divarista nousemalla on mahdollisempaa saada ”oikean tasoiset jengit” viimeistään pudotuspeleihin. Nyt on ”koko maan lohkot”, joten sekin on korjannut ongelmaa, mutta yhä epäsuhta on karsinnoissa olemassa AINA, ja joku lohko on muita kovempi. Olisiko divarin jengit olleet divarissa, jos olisivat olleet muussa lohkossa karsinnoissa? Varmaan oikeasti tänä vuonna näin olisi käynyt, mutta joka vuosi ei todellakaan ole voinut näin sanoa. Siksi auttaa, että divarista voi päästä vielä mitaleille.

Miksi kotietu divarin joukkueelle? Selvästi tässä ajatellaan SM olevan hurja tasoltaan ja ylivertainen divariin nähden, voikin olla, mutta Happee/Duo on voittanut 14 peliä ja Leba/Josba 15 varsinaisella peliajalla ja esimerkiksi karsinnoissa oleva Oilers kahdeksan. Toinen on pelannut ”luokattoman huonosti” ja toinen on ollut lähes voittamaton, joten minä ainakin porilaisena ymmärrän, että paremmin pelannut saa kotiedun. Ei mitään ihmeellistä. Valitseminen on käytössä kaikilla sarjaportailla liigasta P16 asti, joten siinäkään ei mitään ihmeellistä. Eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
88
No nyt on taas hauskaa juttua. Tämä kommentti on joko täysin oman jengin näkökulmasta kirjoitettu tai sitten on juniorisalibandyn historia hukassa.
Savossa päin asustelen, joten kommentti ei ole kirjoitettu minkään jengin näkökulmasta.
Miksi kotietu divarin joukkueelle? Selvästi tässä ajatellaan SM olevan hurja tasoltaan ja ylivertainen divariin nähden, voikin olla, mutta Happee/Duo on voittanut 14 peliä ja Leba/Josba 15 varsinaisella peliajalla ja esimerkiksi karsinnoissa oleva Oilers kahdeksan. Toinen on pelannut ”luokattoman huonosti” ja toinen on ollut lähes voittamaton, joten minä ainakin porilaisena ymmärrän, että paremmin pelannut saa kotiedun.
Tätä viestisi loppua en ymmärrä. Toiset pelaavat divaria, jossa tasoerot joukkueiden välillä ovat paikoitellen liiankin isoja. Oilers puolestaan pelaa SM sarjaa, jossa erot ovat hyvinkin pieniä joukkueiden välillä.

Ja kyllä, olen sitä mieltä, että kokonaisuutena SM:n taso on hurjasti korkeampi kuin divarin, mutta tiettyjen jengien kohdalla näin ei tietenkään ole. On kuitenkin mielestäni hölmöä verrata Happee/Duon tai Leba/Josban divarissa otettuja kolmen pisteen voittoja SM-sarjassa pelaavan Oilerssin kolmen pisteen voittoihin ja sanoa heidän pelanneen paremmin.
 
Viestejä
89
Savossa päin asustelen, joten kommentti ei ole kirjoitettu minkään jengin näkökulmasta.

Tätä viestisi loppua en ymmärrä. Toiset pelaavat divaria, jossa tasoerot joukkueiden välillä ovat paikoitellen liiankin isoja. Oilers puolestaan pelaa SM sarjaa, jossa erot ovat hyvinkin pieniä joukkueiden välillä.

Ja kyllä, olen sitä mieltä, että kokonaisuutena SM:n taso on hurjasti korkeampi kuin divarin, mutta tiettyjen jengien kohdalla näin ei tietenkään ole. On kuitenkin mielestäni hölmöä verrata Happee/Duon tai Leba/Josban divarissa otettuja kolmen pisteen voittoja SM-sarjassa pelaavan Oilerssin kolmen pisteen voittoihin ja sanoa heidän pelanneen paremmin.
Oikeaa pohdintaa monilta osin ja juuri sellaista kuin pitää ollakin, terävää ja asiassa eikä mitään höpinöitä. Todetaan, että SM-sarjassakin on heikkoja jengejä, vaikka sarja on tasaisempi. Nyt on kyse näiden heikkojen ja divarin välisestä erosta.

Nyt haetaan niitä ikäluokan kahdeksaa parasta jengiä, joten divarin tasoeroilla ei ole väliä, vaikka ne hurjia ovatkin. Tarkoitus on nähdä aivan divarin parhaiden ja SM-keskikastin välinen ero. SM-jengeillä oli 22 peliä aikaa löytää järjestys, joten se lienee kunnossa ja selvä, joten annetaan mahdollisuus divarin parhaille. Kukaan ei valita, että SM-sijat 9-12 eivät päässeet pudotuspeleihin. Nyt on tarkoitus nähdä, riittäisikö divarin jengeillä. Tuskin riittää edes lähelle, mutta tällä sarjajärjestelmällä ei jää selitettävää.

Kotiedusta hyvää pohdintaa, mutta kysyn: ei voi varmasti sanoa divarin joukkueiden pelanneen paremmin kuin esim. Oilers mutta voiko niiden myöskään sanoa pelanneen huonommin? SM-sarjassa häviäminen on siis ”arvokkaampaa” kuin divarissa voittaminen? Alkaa porilaisellekin vähän päänsärky tulla, kun näitä pohtii.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.00
1.794.803.10
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös