Pääkallo.fi

P15 Valtakunnallinen 2023-2024

Viestejä
14
Mietiskelin tässän Joen kannattajan härskiä leiskautusta ("teetkö meidän lumityötkin") J/L 9:lle tämän saatua punaisen kortin. Mitä mieltä muut ovat? Ja en usko, että OFBC:n kannattaisi ottaa pelaajaa kokoonpanoon joka ei ole pelannut joukkueen kanssa kauden aikana peliäkään. Eikös se mennyt "voittavaa kokoonpanoa ei kannata muuttaa"? Joka tapauksessa tsemit kaikille pelaajille ja joukkueille! It's a last dance!!😊
 
Viestejä
29
Mietiskelin tässän Joen kannattajan härskiä leiskautusta ("teetkö meidän lumityötkin") J/L 9:lle tämän saatua punaisen kortin. Mitä mieltä muut ovat? Ja en usko, että OFBC:n kannattaisi ottaa pelaajaa kokoonpanoon joka ei ole pelannut joukkueen kanssa kauden aikana peliäkään. Eikös se mennyt "voittavaa kokoonpanoa ei kannata muuttaa"? Joka tapauksessa tsemit kaikille pelaajille ja joukkueille! It's a last dance!!😊
Mietiskelin tässän Joen kannattajan härskiä leiskautusta ("teetkö meidän lumityötkin") J/L 9:lle tämän saatua punaisen kortin.
Eiköhän pelaaja ottanut tuon minun kommentin ihan lungvisti. Tarjosin kolaajalle firis hommia. Naurettiin molemmat tuolle.
 
Viestejä
92
Viestejä
211
Mitenkäs sitä sitten tulevana viikonloppuna tulee käymään?

Jo kerrotut asiantuntijalausunnot tiivistetysti:
- OFBC voi hävitä kaikki pelit ja pelata kuinka huonosti vaan, on silti ylivoimaisesti paras tässä ikäluokassa. Vahvistuksia viikonlopun peleihin runsaasti tiedossa laajoilta Lapin kairoilta.
- J/L ja ErVi vailla mahdollisuuksia menestyä, koska samaan aikaan P16 pudotuspelit
- Sudet eivät ole hävinneet kenellekään miesmuistiin, eikä taida hävitä nytkään
- Karhuja ei pysäytä mikään, jos kokoonpano paras mahdollinen
- YJS Clasulle tai KeLylle

Onko nämä arviot päivittyneet pelien lähestyessä?
Ei pitäisi veikata, koska tulos aina surullinen. Mutta viihdearvon nimissä:
Tarjotaanpa tuohon YJS mahdollisuutta myös BBU ja Pelicans, jätetään KeLy ulos mitaleilta, varsinkin kun etelässä pelataan.
1. BBU, 2. Classic, 3. Pelicans, 4. KeLy, 5. SaiPa, 6. tps
E: 1. Sudet, 2. J/L, 3. Karhut, 4. ErVi, 5. OFBC, 6. Welhot

Kesäloma sählykaukaloista onkin jo alkanut aika monella ryhmällä. Ensi viikolla sitten kaikilla muillakin. Tähän mennessä sijoituksen itselleen ovat varmistaneet:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7. Oilers (alkulohko B)
8. JoKi (B)
9. NJ (C)
10. KrP (C)
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17. Naantali (C)
18. LASB (A)
19. Tiikerit (A)
20. Happee/O2 (C)
21. Littoinen (B)
22. Merikoski (D)
23. Masku (C)

Se nyt ainakin pitää (vielä kerran) nostaa esille, että Varsinais-Suomen neljä joukkuetta ovat sijoilla 11-23. Huonoimmassa mahdollisessa tilanteessa sijoilla 16-23. Parempaa varmasti useat meistä odottivat? Länsirannikon lippua yritetään kannatella Satakunnassa, joskin yhden joukkueen voimin. Näin myös ensi kaudella, jos raumalaisten sosiaalisen median eilistä ulostuloa on yhtään uskominen. Ei uskottavaa valtakunnallisen tason joukkuetta P16 eikä P17 ikäluokissa tulevalle kaudelle. P22 ja P19 SM-tasolla, mutta kyllä edelleen pitänee maakunnissa vierailla laatulohien perässä ja toivossa.

Siitä seuraavaan aiheeseen, edes huhuihin. Pelaajat ja valmentajat liikkuvat, onko mitään julkaisukelpoista vielä? Näin heti aprillipäivän jälkeiseen aikaan?
Kireitä maaliverkkoja Ouluun ja Lahteen sekä rentouttavaa vapaaviikonloppua kautensa jo päättäneille!
 
Viestejä
6
Viikonlopun turnauksiin veikkauksia!
Eliitti Lohko A:
Ofbc-Karhut 1
Karhut-Sudet 2
Sudet-Ofbc 2
Eliitti Lohko B:
Welhot-Ervi 2
Josba/Leba-Welhot 1
Ervi-Josba/Leba 1
Eliitti Välierät:
Ofbc-Josba/Leba 1
Ervi-Sudet 1
Finaali Ja Pronssipeli:
Ervi-Ofbc 2
Josba/Leba-Sudet 1

Yjs Lohko A:
Bbu-Tps 1
Tps-Kely 2
Kely-Bbu 2
Yjs Lohko B:
Pelicans-Saipa 1
SaiPa-Classic 2
Classic-Pelicans 1
Yjs Välierät:
Bbu-Pelicans 1
Kely-Classic 2
Finaali ja Pronssipeli:
Bbu-Classic 2
Kely-Pelicans 1
 
Viestejä
28
Äkkiseltään katsottuna tulospalvelun sarjakokoonpanoista, on Susilla ollut kauden aikana 5 R- pelaajaa ja 2 Y-pelaajaa. Mun mielestä tuossa ei mitään ihmeellistä ole, jos liitto sallii joukkueessa olevan 6 R-pelaajaa ja 4 Y-pelaajaa, joista kaksi saa olla kerrallaan kokoonpanossa. Se on muiden joukkueiden oma asia, jos eivät ole tätä optiota käyttäneet ja siitä on ihan turha spekuloida. Jos se jotain muuta joukkuetta harmittaa, niin voi katsoa peiliin ja miettiä, miksi ei itse ole aiheelle mitään tehnyt kauden aikana.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.00
1.794.803.10
Näytä kaikki
>
Viestejä
1,231
Äkkiseltään katsottuna tulospalvelun sarjakokoonpanoista, on Susilla ollut kauden aikana 5 R- pelaajaa ja 2 Y-pelaajaa. Mun mielestä tuossa ei mitään ihmeellistä ole, jos liitto sallii joukkueessa olevan 6 R-pelaajaa ja 4 Y-pelaajaa, joista kaksi saa olla kerrallaan kokoonpanossa. Se on muiden joukkueiden oma asia, jos eivät ole tätä optiota käyttäneet ja siitä on ihan turha spekuloida. Jos se jotain muuta joukkuetta harmittaa, niin voi katsoa peiliin ja miettiä, miksi ei itse ole aiheelle mitään tehnyt kauden aikana.
Voi olla että on yritetty mutta ei ole ollut vetovoimaa…
 
Viestejä
211
Äkkiseltään katsottuna tulospalvelun sarjakokoonpanoista, on Susilla ollut kauden aikana 5 R- pelaajaa ja 2 Y-pelaajaa. Mun mielestä tuossa ei mitään ihmeellistä ole, jos liitto sallii joukkueessa olevan 6 R-pelaajaa ja 4 Y-pelaajaa, joista kaksi saa olla kerrallaan kokoonpanossa. Se on muiden joukkueiden oma asia, jos eivät ole tätä optiota käyttäneet ja siitä on ihan turha spekuloida. Jos se jotain muuta joukkuetta harmittaa, niin voi katsoa peiliin ja miettiä, miksi ei itse ole aiheelle mitään tehnyt kauden aikana.

Kokonaisuudesta eri mieltä. Sääntöjen mukaan todennäköisesti mennään, pulinat pois. Tai jos ei sääntöjen mukaan/harmaa alue, se on sitten ko. joukkueen ja seuran oma asia. Muistetaan, että näiden takana on aina aikuiset ja heidän tarkoitusperänsä ja tavoitteensa. Lapset pelaa ja hyvä niin.

Mutta sitten. Miksi muut joukkueet eivät ole tätä optiota käyttäneet? Mitä hiton optiota? Mitä varten tämmöiset sääntöpykälät ovat? Käsittääkseni edelleen, ei ole tarkoitus hakea kilpailullista menestystä. Mm. tämän joukkueen toiminta ja muutkin vastaavat ovat kyllä hyvin liiton toimistoilla tiedossa, huoli pois.
Montako pistettä JoKi otti ilman Steelers -lainaa? Montako hänen kanssaan? Miten menestyy NJ ja Sudet ensi kaudella ilman Y-pelaajia?

Esitän vastakysymyksen. Miksi muut joukkueet olisivat käyttäneet "optiota"? Menestyäkseen P15 vk? Wuhuuuu!
Vai valmistaessaan joukkuetta tulevaisuuteen? Heittämällä vastaavan määrän varsinaisia seuran/joukkueen pelaajia penkin päähän?
Pelaajien riittämättömyydestä ei ole kyse. Tai jos on, sitten sarjaan ilmottauduttaessa on täppä livahtanut väärään kohtaan.
 
Viestejä
43
Se on muiden joukkueiden oma asia, jos eivät ole tätä optiota käyttäneet ja siitä on ihan turha spekuloida. Jos se jotain muuta joukkuetta harmittaa, niin voi katsoa peiliin ja miettiä, miksi ei itse ole aiheelle mitään tehnyt kauden aikana.
En nyt ihan näinkään tätä asiaa näkisi. Toivon etteivät joukkueet ala tämmöisiä "optioita" käyttämään ilman painavaa syytä, varsinkin jos sillä tavoitellaan kilpailullista menestystä. Tämä siis yleisenä heittona ottamatta kantaa Susien toimintaan, koska siitä en mitään tiedä.
 
Viestejä
28
Minä ajattelen tuon R-pelaajien ja Y-pelaajien käyttämismahdollisuuden olevan olemassa siksi, että sillä yritetään ehkäistä pelaajien drop-out ilmiötä, joka valitettavasti on huomattavan suuri yläkouluikäisillä pelaajilla. Osalla alueista ei ole tarjota alueellista sarjaa vanhemmille ikäluokille, jolloin riski pelaajan lopettamiselle on suuri, jos tarjolla on vain aikuisten joukkueita. Itse aikoinaan kultaisella ysärillä aloitin pelaamisen vasta 14-vuotiaana ja paikkakunnalla tai yleensäkään lähialueella tarjolla oli vain naisten joukkueita ja voin kertoa, että oli vähän ulkopuolinen olo aikuisten seurassa.
Eli tiivistyksenä: minun mielestäni on hyvä, että seurat käyttävät näitä mahdollisuuksia, jotta saadaan nuoret pidettyä harrastuksen parissa ja saadaan heille houkuttelevia pelimahdollisuuksia. Y- ja R-pelaajien käytön lisäksi komppaan myös yhteisjoukkueita, joita kaikissa junnusarjoissa on vuosittain, siinä on minun näkemykseni mukaan sama tarkoitus taustalla.
 
Viestejä
211
Minä ajattelen tuon R-pelaajien ja Y-pelaajien käyttämismahdollisuuden olevan olemassa siksi, että sillä yritetään ehkäistä pelaajien drop-out ilmiötä, joka valitettavasti on huomattavan suuri yläkouluikäisillä pelaajilla. Osalla alueista ei ole tarjota alueellista sarjaa vanhemmille ikäluokille, jolloin riski pelaajan lopettamiselle on suuri, jos tarjolla on vain aikuisten joukkueita. Itse aikoinaan kultaisella ysärillä aloitin pelaamisen vasta 14-vuotiaana ja paikkakunnalla tai yleensäkään lähialueella tarjolla oli vain naisten joukkueita ja voin kertoa, että oli vähän ulkopuolinen olo aikuisten seurassa.
Eli tiivistyksenä: minun mielestäni on hyvä, että seurat käyttävät näitä mahdollisuuksia, jotta saadaan nuoret pidettyä harrastuksen parissa ja saadaan heille houkuttelevia pelimahdollisuuksia. Y- ja R-pelaajien käytön lisäksi komppaan myös yhteisjoukkueita, joita kaikissa junnusarjoissa on vuosittain, siinä on minun näkemykseni mukaan sama tarkoitus taustalla.

Kyllä. Nämä ovat hyviä sääntöjä ja niiden tarkoitus on juuri tuo, pitää lapsi ja nuori harrastuksen parissa.
Me ihmiset vaan olemme siinä kohtaa tyhmiä, että ennemmin tai myöhemmin joku meistä alkaa väärinkäyttää etuisuuksia, sääntöjen mahdollistamia asioita jne. Jokaisella elämän osa-alueella, näin se vaan menee.

En mittaa kilometrejä tai etsi muita lähialueen mahdollisia joukkueita, puhumattakaan rekrytoinnista tai houkuttelusta. Kuten sanoin, tämäkin tapaus on lupien myöntäjällä oikein hyvin tiedossa. Sääntöjen mukaan vrt sääntöjen hengessä = eri asiat.
 
Viestejä
211
Pieni katsaus tilastoihin. Ei ole tarkoitus herättää sen isompaa väittelyä, omien puolustelua tai inhokin mollaamista. Tietenkään eivät ole 1:1 vertailukelpoisia, eikä minkäänlaista merkitystä tulevien pelien lopputuloksen kannalta.
Mutta faktaa ne ovat ja saattavat jotain jopa kiinnostaakin.
Yleisenä havaintona, tasaista on.

p/o - Pisteitä pelatuissa otteluissa
Maalit - Tehdyt, päästetyt, erotus
p/3/ka - kolmen parhaan pistemiehen keskiarvo
p/10/ka - 10 parhaan pistemiehen keskiarvo
Jäähy min - Joukkueen jäähyminuutit yht
:)R+Y+P+2ed - Joukkueen R-, Y,- P-, ja 2ed-pelaajien määrä yht:)
 

Liitteet

  • 1712215492947.png
    1712215492947.png
    14.7 KB · kertaa luettu: 109
Viestejä
27
Kokonaisuudesta eri mieltä. Sääntöjen mukaan todennäköisesti mennään, pulinat pois. Tai jos ei sääntöjen mukaan/harmaa alue, se on sitten ko. joukkueen ja seuran oma asia. Muistetaan, että näiden takana on aina aikuiset ja heidän tarkoitusperänsä ja tavoitteensa. Lapset pelaa ja hyvä niin.

Mutta sitten. Miksi muut joukkueet eivät ole tätä optiota käyttäneet? Mitä hiton optiota? Mitä varten tämmöiset sääntöpykälät ovat? Käsittääkseni edelleen, ei ole tarkoitus hakea kilpailullista menestystä. Mm. tämän joukkueen toiminta ja muutkin vastaavat ovat kyllä hyvin liiton toimistoilla tiedossa, huoli pois.
Montako pistettä JoKi otti ilman Steelers -lainaa? Montako hänen kanssaan? Miten menestyy NJ ja Sudet ensi kaudella ilman Y-pelaajia?

Esitän vastakysymyksen. Miksi muut joukkueet olisivat käyttäneet "optiota"? Menestyäkseen P15 vk? Wuhuuuu!
Vai valmistaessaan joukkuetta tulevaisuuteen? Heittämällä vastaavan määrän varsinaisia seuran/joukkueen pelaajia penkin päähän?
Pelaajien riittämättömyydestä ei ole kyse. Tai jos on, sitten sarjaan ilmottauduttaessa on täppä livahtanut väärään kohtaan.

Tässähän on juurikin tulevaisuuten katsottu. Kehitetään omia pelaajia kilpailullisesti kovassa sarjassa. Omalla alueella ei ole kilpapojille sarjaa ollenkaan.

Enkä olis huolissaan Susien ens kauden menetyksestä.
 
Viestejä
19
Ofbc nostanut kokoonpanon vahvuuteen koko kauden yhtäkään peliä p15 valtakunnallisessa pelanneen pelaajan, Lenni Pelkosen. Kaveri on aivan ikäluokkansa parhaimmistoa, jopa top 5. Noin pisteper/peli kaksi vuotta vanhempien p17 sm-sarjassa ja vielä pakkina, ei paha. Veikkaan tämän lisäävän vielä jo ofbc:n tämänhetkistä dominanssia. Todella hyvä veto, peliäly, kestävyys, nopeus, ulottovuus… mitä näitä nyt onkaan. Suosittelen seuraamaan tämän kaverin otteita!
 
Viestejä
26
Pieni katsaus tilastoihin. Ei ole tarkoitus herättää sen isompaa väittelyä, omien puolustelua tai inhokin mollaamista. Tietenkään eivät ole 1:1 vertailukelpoisia, eikä minkäänlaista merkitystä tulevien pelien lopputuloksen kannalta.
Mutta faktaa ne ovat ja saattavat jotain jopa kiinnostaakin.
Yleisenä havaintona, tasaista on.

p/o - Pisteitä pelatuissa otteluissa
Maalit - Tehdyt, päästetyt, erotus
p/3/ka - kolmen parhaan pistemiehen keskiarvo
p/10/ka - 10 parhaan pistemiehen keskiarvo
Jäähy min - Joukkueen jäähyminuutit yht
:)R+Y+P+2ed - Joukkueen R-, Y,- P-, ja 2ed-pelaajien määrä yht:)
Hyvä yhteen veto!
Tässä kohtaa voisi muistaa, että Welhot ja Karhut tulee yjs sarjasta, jossa joukkueiden tasoerot ovat olleet suuremmat. Eli itse en ota vakavasti ko. joukkueiden tilastoja. Niin kuin kirjoitikin...
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.00
1.794.803.10
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös