Pääkallo.fi

Miesten runkosarjan päätöskierrokset 4.-9.3.2024

Viestejä
8,084
Säännöt on sääntöjä, kaikille samat ja kaikki tiesivät ne ennen kauden alkua, mutta onhan tuo nyt silti ihan älytöntä, että Classic teki Oilersia enemmän maaleja, päästi vähemmän, vei keskinäiset pistein 9 - 0 ja silti Oilers voitti tasapisteissä.
 
Viestejä
480
Tässä viestissä sanot että muilla öljyn pakeilla ei riitä, sitten yhtäkkiä Veikkola ilmestyykin Suomelan edelle😅.

Veikkola omasta mielestä tosi hyvä myös ja dominoivat maanantaina puolustusaluetta Raholassa verrattuna Jonaesoniin/Mäkiseen
Veikkola menee mun silmissä Suomelan edelle, mutta miten se muuttaa mitenkään mun ajatusta siitä että Öljyn pakeilla ei riitä majuun?

Ja ei nyt kovin järeä salibandyanalyytikko tarvii olla että tuon puolustuspelaamisen suhteen tietää vaikkei olis peliäkään nähnyt, enkä mä ole missään vaiheessa niin väittänytkään.
 
Viestejä
480
Miten ni? Eikö se ole tämän(kin) foorumin tarkoitus? Keskustella/väitellä asioista, antaa eriäviä mielipiteitä, avautua, jutella lajiin liittyvistä asioista jne. 🤔
Jos ei niin olenkin ymmärtänyt keskustelufoorumit väärin. 😀
Keskustelulle on paikkansa, mutta itse jankkaava väittely on turhaa (mihin tuo aikaisempi mun mielestä oli menossa, koska ruvettiin vääntämään toisen mielipiteelle syytä jostain "laseista" tms. höpöhöpöstä).

Käsittääkseni se, että tuo oman perustellun mielipiteensä esiin on täysin eri kuin alkaa jankkaamaan. Ja vasta-argumenteille on ilman muuta paikkansa. Siinä on vissi ero keskustelun ja väittelyn välillä mun mielestä.

Vai onko "Sulla on lasit päässä niin sää sanot noin" keskustelua, vai jankkaamista kun joku on eri mieltä kuin sinä itse?
 
Viestejä
346
Paljonko OLS:n etumatka LASB:Iin oli suurimmillaan?
Jos mietitään, paljonko samoilla ottelumäärillä, niin laskeskelin äsken, että 15 pistettä se oli vielä 13 kierrosta ennen loppua. Sen jälkeen kyseisiltä kierroksilta LASB otti 24 pistettä ja OLS 8 pistettä. Tuota edelsi LASBilla 8 ottelun tappioputki.

Siinä otannassa ovat LASBilla voitot TPS:stä, SPV:stä, kaksi Jymystä ja Ervistä sekä yksi Turusta sekä OLS:stä.
OLS voitti Turun ja ErVin sekä sai pisteen KrP:ltä ja SPV:ltä. Hävisi mm.Jymylle ja LASBille. Muuten viimeisessä 15 ottelussa ei tullut häviötä 7 parhaalle joukkueelle. Eli LASB venyi, OLS ei onnistunut sitä tekemään kuin pari em.kertaa ylempänä olevia vastaan saaden vain kahdesti pisteen niistä peleistä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
91
Jos mietitään, paljonko samoilla ottelumäärillä, niin laskeskelin äsken, että 15 pistettä se oli vielä 13 kierrosta ennen loppua. Sen jälkeen kyseisiltä kierroksilta LASB otti 24 pistettä ja OLS 8 pistettä. Tuota edelsi LASBilla 8 ottelun tappioputki.

Siinä otannassa ovat LASBilla voitot TPS:stä, SPV:stä, kaksi Jymystä ja Ervistä sekä yksi Turusta sekä OLS:stä.
OLS voitti Turun ja ErVin sekä sai pisteen KrP:ltä ja SPV:ltä. Hävisi mm.Jymylle ja LASBille. Muuten viimeisessä 15 ottelussa ei tullut häviötä 7 parhaalle joukkueelle. Eli LASB venyi, OLS ei onnistunut sitä tekemään kuin pari em.kertaa ylempänä olevia vastaan saaden vain kahdesti pisteen niistä peleistä.
Kyllä oikeasti tuo on se sija minkä OLS ansaitsee. Fokus alkoi vuodenvaihteen jälkeen olla "varmassa" pleijaripaikassa. Kun homma alkoi sitten meneen tiukaksi, suli valmennuksen taidot kevään myötä. Pääasiaksi nousi käsien levittely tuomareille ja valittaminen kaikista vihellyksistä.
 
Viestejä
346
Kyllä oikeasti tuo on se sija minkä OLS ansaitsee. Fokus alkoi vuodenvaihteen jälkeen olla "varmassa" pleijaripaikassa. Kun homma alkoi sitten meneen tiukaksi, suli valmennuksen taidot kevään myötä. Pääasiaksi nousi käsien levittely tuomareille ja valittaminen kaikista vihellyksistä.
Joo multa ei noin tarkkaa analyysiä saa, mutta 33 ottelua (kolme kertaa kaikkia vastaan) on niin pitkä sarja, että siinä määräytyy oikea lopputulos. Niin karulta kuin viimeisen kierroksen yksittäiset maalit vaikuttavatkin.
 
Viestejä
288
En tiedä näitkö peliä mutta sekavasti on laitettu tämä kyllä🤔, livetuloksista näkee oikean järjestyksen miten laukoivat.

Hakanen teki ekan maalin ja Karjanlahti teki jo 2-0:aan kunnes Salminen kavensi
Onneks löytyy ulkopuolinen tulospalvelu, ni saadaan säbässäki tulokset/tilastot oikein...
 
Viestejä
288
Keskustelulle on paikkansa, mutta itse jankkaava väittely on turhaa (mihin tuo aikaisempi mun mielestä oli menossa, koska ruvettiin vääntämään toisen mielipiteelle syytä jostain "laseista" tms. höpöhöpöstä).

Käsittääkseni se, että tuo oman perustellun mielipiteensä esiin on täysin eri kuin alkaa jankkaamaan. Ja vasta-argumenteille on ilman muuta paikkansa. Siinä on vissi ero keskustelun ja väittelyn välillä mun mielestä.

Vai onko "Sulla on lasit päässä niin sää sanot noin" keskustelua, vai jankkaamista kun joku on eri mieltä kuin sinä itse?
Eiköhän se lasit päässä homma ollut enemmänkin vähän sellasta perinteistä "internethassuttelua" eikä mitään jankkaavaa. Tai näin mä sen ainaki koin. Voin toki olla väärässäkin.

Edelleen väitän, kuten muutkin täällä foorumilla, että Jonaeson ei ole edes KrP:n paras puolustaja eikä missään nimessä maajoukkuetason pelaaja, vaikka olisi kuinka hyvä pallon kanssa. Saat olla eri mieltä, mutta se ei muuta meidän mielipidettä.
Mä lopetan mun "jankkaamisen" tästä aiheesta aiheesta nyt tähän. Keskitytään ja nautitaan pleijareista. ✌️
 
Viestejä
480
Eiköhän se lasit päässä homma ollut enemmänkin vähän sellasta perinteistä "internethassuttelua" eikä mitään jankkaavaa. Tai näin mä sen ainaki koin. Voin toki olla väärässäkin.

Edelleen väitän, kuten muutkin täällä foorumilla, että Jonaeson ei ole edes KrP:n paras puolustaja eikä missään nimessä maajoukkuetason pelaaja, vaikka olisi kuinka hyvä pallon kanssa. Saat olla eri mieltä, mutta se ei muuta meidän mielipidettä.
Mä lopetan mun "jankkaamisen" tästä aiheesta aiheesta nyt tähän. Keskitytään ja nautitaan pleijareista. ✌️
Juu ilman muuta saat pitää oman mielipiteesi, ja varmasti myös se miten kukin omia arviointikriteerejään mieltää tuo eri näkökulmia. Ja enhän mäkään oo puhunut kuin Jonaesonin pallollisesta pelaamisesta puolustajana. Kyllä Ukkonen on mun mielestä KrP:n paras pakki, koska pelaa kahteen suuntaan hyvin, nostanut tehokkuuttaan ja on myös tosi usein kakkossyöttäjä etenkin kun 1v1 tilanteen jälkeen käännetään peliä.

Ja tehdään näin. Mä uskallan väittää että KrP:kin tulee vähän erillä ilmeellä playoffeihin, ja tänä vuonna en usko että kovin moni sarja menee 4-0 katki (Oilers - Lasb ehkäpä).
 
Viestejä
288
Juu ilman muuta saat pitää oman mielipiteesi, ja varmasti myös se miten kukin omia arviointikriteerejään mieltää tuo eri näkökulmia. Ja enhän mäkään oo puhunut kuin Jonaesonin pallollisesta pelaamisesta puolustajana. Kyllä Ukkonen on mun mielestä KrP:n paras pakki, koska pelaa kahteen suuntaan hyvin, nostanut tehokkuuttaan ja on myös tosi usein kakkossyöttäjä etenkin kun 1v1 tilanteen jälkeen käännetään peliä.

Ja tehdään näin. Mä uskallan väittää että KrP:kin tulee vähän erillä ilmeellä playoffeihin, ja tänä vuonna en usko että kovin moni sarja menee 4-0 katki (Oilers - Lasb ehkäpä).
Toivottavasti tulee eri ilmeellä. Muuten käy kyllä kylmät, jos ei jo puolivälierissä niin sitten semifinaaleissa. :confused:

Oilers-LASB varma 4-0. 😀 Muut sarjat voivat olla kovinkin tasaisia.
Veikkaan että Happee tekee ainakin vaikeaksi Classicin jatkoonpääsyn, 4-1 tai 4-2 Classicille.
KrP-SPV aivan auki, jos SPV:llä on malttia ja henkistä kanttia ettei lannistu liian nopeasti jos jossakin pelissä alkaa ropisemaan niin voivat jopa mennä jatkoon. Ennakoin että tämä onkin se mielenkiintoisin parivaljakko kaikista neljästä.
Indians-TPS kuuteen tai seitsemään peliin ja Inkkarit jatkoon. Tämäkin olisi tuloksellisesti mielenkiintoinen pari mutta tässä on kaksi tylsää joukkuetta vastakkain. 😀
 
Viestejä
180
Clasu pupelsi pahasti Speveä vastaan, jäähyjä ja samaa pakin pallo menetystä kuin viime keväänä.
Speve iskee paikoista hyvin sisään, ja juoksuvoimaa riittää.
Jos malttavat pitää puolustuksen kasassa, ei Kooärpee sarjassa rallatellen laskettele.
Kaksi nopeaa joukkuetta vastakkain.

Clasu ilme on valitettavan sekava. Pari hienoa välähdystä oli, ja näennäishallinta. Pleijarit vaatii tarkempaa.
 
Viestejä
288
Clasu pupelsi pahasti Speveä vastaan, jäähyjä ja samaa pakin pallo menetystä kuin viime keväänä.
Speve iskee paikoista hyvin sisään, ja juoksuvoimaa riittää.
Jos malttavat pitää puolustuksen kasassa, ei Kooärpee sarjassa rallatellen laskettele.
Kaksi nopeaa joukkuetta vastakkain.

Clasu ilme on valitettavan sekava. Pari hienoa välähdystä oli, ja näennäishallinta. Pleijarit vaatii tarkempaa.
Clasun peli riittää Happeeta vastaan. Kävin tammikuussa ja eilen katsomassa Oilers-Happee pelit ja sen verran heikkoa tekemistä kyllä vierasjoukkueelta ettei ainakaan sillä pelillä oteta kuin maksimissaan 2 voittoa Classicia vastaan. Aneemista, sekavaa ja samalla mielikuvituksetonta pallollista peliä enkä ole myöskään oikeen vakuuttunut pallottomasta pelistä. Kuten aikaisemmin arvioin niin Classic 4-1 tai 4-2 jatkoon, josta edellämainittu on todennäköisempi. Tasaisia pelejä voi toki tulla mutta uskon että Classic on kuitenkin loppupeleissä "selkeästi" vahvempi kuin Happee.
 
Viestejä
1,402
Joo multa ei noin tarkkaa analyysiä saa, mutta 33 ottelua (kolme kertaa kaikkia vastaan) on niin pitkä sarja, että siinä määräytyy oikea lopputulos. Niin karulta kuin viimeisen kierroksen yksittäiset maalit vaikuttavatkin.

Näinhän se lopulta on. OLSilla hyvä syksy ja huono kevät. Lahtelaisilla päinvastoin. Tällä kertaa nämä summaten eroa tuli yksi piste.
 
Viestejä
1,214
Eiköhän se lasit päässä homma ollut enemmänkin vähän sellasta perinteistä "internethassuttelua" eikä mitään jankkaavaa. Tai näin mä sen ainaki koin. Voin toki olla väärässäkin.

Edelleen väitän, kuten muutkin täällä foorumilla, että Jonaeson ei ole edes KrP:n paras puolustaja eikä missään nimessä maajoukkuetason pelaaja, vaikka olisi kuinka hyvä pallon kanssa. Saat olla eri mieltä, mutta se ei muuta meidän mielipidettä.
Mä lopetan mun "jankkaamisen" tästä aiheesta aiheesta nyt tähän. Keskitytään ja nautitaan pleijareista. ✌️
Juu se ”lasihomma” oli heitto vaan, kun Vole usein Hyvinkään mainitset😁 ja lainattuun tekstiin täysin samaa mieltä🤔. Hyvät playoffit tulossa, nautitaan niistä!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös