Pääkallo.fi

Miesten liigan finaalisarja Oilers-Classic

Viestejä
8,082
Oilersin rasitus ja poissaolot huomioiden yllättävän tasainen matsi lopulta. Jatkot riippuu kuitenkin paljon siitä saako Oilers vemppaosastoansa takas pelille tulevissa peleissä. Markkola, Astala ja Suomela olisivat aika tärkeitä pelaajia, toki Classiciltakin nyt Hemerka poissa ja taisi käydä aika pahasti.
Ja muistetaan toki, että Juuranto on ainoa pelaaja, joka on tehnyt sarjavoittajan Classicia vastaan viimeiseen yhdeksään vuoteen.
 
Viestejä
8,082
Oli muuten virallisesti Suomelan maali, vaikka väittäisin itsekin että Juuranto sen oikeasti teki.
Nämä on yllättävän eri asioita, että kuka tekee maalin ja kenelle se merkitään.
 
Viestejä
8,082
Ykkösfinaalin yleisömäärä 811 ts. 50 % olisi mahtunut lisääkin. Vääntäkää nyt vielä kerran rautalangasta, että miksi finaalipelejä pelataan sitten Helsingin Jäähallissa?

Vastaukseksi ei kelpaa "koska liitto määrää", vaan silloin kysymys yksinkertaisesti kuuluu, että miksi liitto näin määrää.

Laitetaan nyt kontrastiksi vielä sekin, että runkosarjassa esimerkiksi ErVi-pelissä yleisöä oli 942.

Mitä enemmän tuota miettii, niin sitä enemmän tuota yleisömäärää saa hävetä. Se on 18 vuoteen ensimmäinen Oilersin finaalipeli kotona, jonne saa tulla paikalle ja sinne ei saada käytännössä ketään paikalle.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
28
Oilersilla loukkaantumiset on kyllä siitä erikoisia, että pelaaja x saattaa pelata iha kunnossa olevan näköisenä edellisessä pelissä ja seuraavassa olla pois kokoonpanosta. Muilla tuntuu loukkantumiset tulevan tilanteissa, joissa selkeästi jotain tapahtuu (Hemerka ja Rantanen). Kyllä hiukan laittaisin tonne fysiikkavalmenukselle kysymystä, että miten pelaajien fysiikkaa on kehitetty lajia varten. Kuten on todettu, niin Oilerssin pelaajat on raskaampirakenteisia kuin muilla. Vielä pari vuotta sitten puhuttiin, että nämä Oilersin lupaavat tähdet ovat hiukan heiveröisiä, niin onkohan tämä otettu vähän turhan isoksi asiaksi pelaajien harjoitusohjelmaa suunniteltaessa.
 
Viestejä
8,082
Oilersilla loukkaantumiset on kyllä siitä erikoisia, että pelaaja x saattaa pelata iha kunnossa olevan näköisenä edellisessä pelissä ja seuraavassa olla pois kokoonpanosta. Muilla tuntuu loukkantumiset tulevan tilanteissa, joissa selkeästi jotain tapahtuu (Hemerka ja Rantanen). Kyllä hiukan laittaisin tonne fysiikkavalmenukselle kysymystä, että miten pelaajien fysiikkaa on kehitetty lajia varten. Kuten on todettu, niin Oilerssin pelaajat on raskaampirakenteisia kuin muilla. Vielä pari vuotta sitten puhuttiin, että nämä Oilersin lupaavat tähdet ovat hiukan heiveröisiä, niin onkohan tämä otettu vähän turhan isoksi asiaksi pelaajien harjoitusohjelmaa suunniteltaessa.
Lopputulos on sinällään sama, että pelaajat ovat ihan yhtälailla telakalla kuin viime kaudellakin. Toisaalta Oilersin loukkaantumisosastossa on se hyvä puoli, että heidät katsomoon laittamalla saadaan kuitenkin merkittävä parannus katsojamäärään (y)
 
Viestejä
288
Ykkösfinaalin yleisömäärä 811 ts. 50 % olisi mahtunut lisääkin. Vääntäkää nyt vielä kerran rautalangasta, että miksi finaalipelejä pelataan sitten Helsingin Jäähallissa?

Vastaukseksi ei kelpaa "koska liitto määrää", vaan silloin kysymys yksinkertaisesti kuuluu, että miksi liitto näin määrää.
Koska siellä liitossa/fliigassa on fiksuja tyyppejä päättämässä asioista ja koska liigaa pyöritetään ikään kuin ammattilaissarjaa vaikka aivan kaikki on just ja just amatööritasolla.
Hyvä esimerkki tämä ensimmäinen finaali. Kauhealla kiireellä pelataan ensimmäinen peli. Ei saada hehkutettua ottelusarjaa eikä kunnolla myytyä lippuja. Hyvä lähtökohta. Peli alkaa ja myyntipisteissä loppu sitten limpparit kesken jo ekan erätauon jälkeen. Vichyä olis saanu yhdestä myyntipisteestä toisessa erässä mutta siellä ei ollu myyjää. Onneksi sentään löytyi jotain gatoradea tms ja kahvia (kuka nyt sit kahvia juokaan, minä en). Tämä on nyt sit sitä NHL tuotetta parhaimmillaan.
Ja kyllä, “pienet on ongelmat kun et saanu juomaa pelissä”… mutta kun se pointti ei ole se itse juoma (jonka kyllä kans sain), vaan se että tämä kuvastaa koko toiminnan laatua, mikä on mielestäni melko heikko Fliigassa kauttaaltaan eikä siis vain Oilersilla tänään. Enkä yhtään kadehdi Oilersia, nehän järjestää sen mukaan mitä ylhäältä käsketään ja pelaa niillä nappuloilla mitä heille on suotu.

Laitetaan nyt kontrastiksi vielä sekin, että runkosarjassa esimerkiksi ErVi-pelissä yleisöä oli 942.
Silmämääräisesti katsottuna tänään oli (oikeasti) enemmän porukkaa fyysisesti paikalla ku mitä oli tossa mainitsemassasi Ervi pelissä. Mutu tietysti mutta ei kannata liikaa tuijotella noita yleisömäärälukemia. En ainakaan itse luota niihin yhtään. Tietysti olisi tänään enemmänki mahtunu, mutta tuliko eka finaali liian nopeasti? Mielestäni kyllä.

Mitä enemmän tuota miettii, niin sitä enemmän tuota yleisömäärää saa hävetä. Se on 18 vuoteen ensimmäinen Oilersin finaalipeli kotona, jonne saa tulla paikalle ja sinne ei saada käytännössä ketään paikalle.
Olitko itse paikalla? Häpeäisin kans jos olisin Oilersin kannattaja enkä olis ollu paikalla Oilersin ensimmäisessä kotifinaalipelissä 18 vuoteen. Mä en edes kannata Oilersia ja olin silti paikalla. Enkä kannata Classiciakaan ja olen todennäköisesti tiistainakin paikalla.😀
Tämä ei siis ollut mikään hyökkäys sinua kohtaan Arto koska en tiedä olitko paikalla vai et, vaan pelkkä yleinen toteamus.
Lieköhän on niin että tossa 800-900 paikkeilla pyörii Oilersin (aktiivinen) seuraajamäärä? Enempää ei saada paikalle ellei ole esim. jäähallipeli/derby/tms jolloin myös enemmän satunnaisia katsojia saadaan paikalle…
 
Viestejä
8,082
Olitko itse paikalla? Häpeäisin kans jos olisin Oilersin kannattaja enkä olis ollu paikalla Oilersin ensimmäisessä kotifinaalipelissä 18 vuoteen. Mä en edes kannata Oilersia ja olin silti paikalla. Enkä kannata Classiciakaan ja olen todennäköisesti tiistainakin paikalla.😀
Tämä ei siis ollut mikään hyökkäys sinua kohtaan Arto koska en tiedä olitko paikalla vai et, vaan pelkkä yleinen toteamus.
Lieköhän on niin että tossa 800-900 paikkeilla pyörii Oilersin (aktiivinen) seuraajamäärä? Enempää ei saada paikalle ellei ole esim. jäähallipeli/derby/tms jolloin myös enemmän satunnaisia katsojia saadaan paikalle…
En ollut paikalla, ilmoitin jo ennenkuin ohjelma julkaistiin, että tiettyinä päivinä en pääse paikalle. Kakkospelissä tulen olemaan, kolmospelissä tulen olemaan ja nelospelissä en tule olemaan paikalla. Siitä eteenpäin on mahdoton sanoa, kun ei ole harmainta aavistusta minä päivinä ne pelit ovat.

Täytyy sanoa, että elämässä prioriteetit ovat muuttuneet. Nykyään näihin peleihin mennään, jos sattuu osumaan kalenteriin. Aiemmin kalenteri luotiin peliohjelman mukaan. Tilanne voisi olla toinen, jos näistä peleistä olisi maksanut esim. playoff-kausarilla, mutta kun on otettu linjaus, että kausikorttilaiset haistakoot paskan, niin sitten se on se linjaus ja sillä mennään.

Olen tähän mennessä näissä playoffeissa ollut paikalla esim. jokaisessa varsinaisessa vieraspelissä.

Siinä mielessä tilanne on edellisistä finaaleista muuttunut, että silloin en Oilersin pelejä seurannut ainakaan kevätkaudella sekuntiakaan.

Paljonkohan tänään oli Classicin kannattajia paikalla? Esimerkiksi Raholassa oli kuulemma pari bussillista Espoosta.
 
Viestejä
297
Ja se vielä et jos pystyttäis Treellä pelaan jäähalissa, enemmän katsojia olis paikalla kun hesassa. Saattas niiloja kiinnostaa kehän ulkopuolelta lähteen kattoon peliä ihan matkan takia.
 
Viestejä
300
Oho sehän oli yllättävän tiukka. Ehkä tuo antaa uskoa pelaajillekin. Suomela on kyllä todella iso menetys ja näytti sen verran pahalta että tuskin palaa. Hemerkan puolesta tietysti harmittaa vielä enemmän…
 
Viestejä
8,082
Tarkennetaan nyt vielä, että pääosin tämä ei minusta ole Oilersin syytä. Esimerkiksi tämä, että finaaleita meinataan pelata jossain jäähallissa ei ole minusta Oilersin syytä. Tuo otteluohjelma, että aloitettiin jo sunnuntaina, en tiedä, onko se Oilersin syytä. En osaa sanoa, kuinka paljon Fliigan puolelta on panostettu PK-seudulla markkinointiin (en ole käytännössä ehtinyt edes ulkona käymään sen 7. välierän jälkeen, niin en tiedä tasan tarkkaan yhtään miten näkyy katukuvassa).

Sellaisia asioita jotka laitan ihan suoraan Oilersin piikkiin on esimerkiksi kausikorttilaisten kohtelu näissä. Ei ole kontaktoitu yhtään mitenkään näihin playoffeihin liittyen. Ei ensimmäistäkään sähköpostia. Ei yhtä ainutta tarjousta lippuihin liittyen. Ei minkäännäköistä alennusta lipunmyynnissä.
 
Viestejä
297
Totuus on se jos Oilers ei keksi mitään lääkettä Ceen pallon hallintaan niin noutaja tulee. Siihen ei auta Astalatkaan. Kyllä ne vääjäämättä rupee osuun mikä jäi tänään piippuun.
 
Viestejä
8,082
Totuus on se jos Oilers ei keksi mitään lääkettä Ceen pallon hallintaan niin noutaja tulee. Siihen ei auta Astalatkaan. Kyllä ne vääjäämättä rupee osuun mikä jäi tänään piippuun.
Tällä kaudella Oilers ja Classic ovat nyt kohdanneet neljästi. Näistä Classic on voittanut varsinaisella peliajalla neljä. En varsinaisesti keksi millä tavalla Oilersin mahdollisuudet olisivat parantuneet tai Classicin heikentyneet tuohon viidenteen kohtaamiseen. Äkkiseltään sanoisin, että esimerkiksi loukkaantumistilanne tai lepoetu ei näytä siltä, että Oilersin mahdollisuudet olisivat parantuneet.

Lisätään vielä viimeaikaiset pelit tuohon. Classicilla on kolmen voiton putki menossa, Oilers on hävinnyt neljä viimeisistä viidestä pelistään.
 
Viestejä
288
En ollut paikalla, ilmoitin jo ennenkuin ohjelma julkaistiin, että tiettyinä päivinä en pääse paikalle. Kakkospelissä tulen olemaan, kolmospelissä tulen olemaan ja nelospelissä en tule olemaan paikalla. Siitä eteenpäin on mahdoton sanoa, kun ei ole harmainta aavistusta minä päivinä ne pelit ovat.
Ainiin, nyt kun kirjoitit noin niin muistankin lukeneeni tästä jossain.

Täytyy sanoa, että elämässä prioriteetit ovat muuttuneet. Nykyään näihin peleihin mennään, jos sattuu osumaan kalenteriin.
Ymmärrän. Näin se elämä muuttuu.

Paljonkohan tänään oli Classicin kannattajia paikalla? Esimerkiksi Raholassa oli kuulemma pari bussillista Espoosta.
Muutama “Classiclainen” (Passo jne) istui ns. kuvauspuolen ylimmällä rivillä ja kentän toisella puolella istui ehkä 6 hengen seurue Classic paidat päällä. Siinäpä ne tais olla.
 
Viestejä
8,082
Totta. Mutta silti häpeäisin. 😀
Tosiaan sikäli kun puhutaan siitä, että milloin Oilers on ollut finaalissa, niin johan tämä on kolmas kerta kahdeksaan vuoteen. Mutta näistä yhtä ei pelattu lainkaan Espoossa ja toiseen ei saanut tulla yhtään katsojaa, niin se on se 18 vuotta edellisestä kerrasta, kun olet voinut mennä katsomaan Oilersin kotipeliä finaalissa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös