Pääkallo.fi

Liigakarsintasarja EräViikingit-LNM

Viestejä
137
Paineilmatorvien ääni on kieltämättä ikävän kova, jos niiden lähistölle joutuu. Täytyy tässä kohtaa kehaista LNM:n puolen järjestelyitä, heillä nimittäin näytti kiertävän katsomossa myyjiä myymässä korvatulppia kohtuulliseen 1e/pari hintaan. Siinä oli kyllä pelisilmä järjestäjän puolelta kohdallaan.
 
Viestejä
311
EräViikinkien valmennus oli varmasti sählyuransa kovimmassa paikassa, vaikka molemmilla taitaa olla panoksista kokemusta. Koko sählysuomi naureskelemassa ja odottamassa sitä hetkeä kun pääsee vittuilemaan.
Sen kyllä kysyisin, että miten helvetissä voi olla tilanne, että 17v poika ja Alatorvinen on ylivoimassa, kun pelataan seuran tärkeintä ottelua?
Koivistosta kyllä tulee vastuunkantaja tulevaisuuteen.
Pitäisikö ehkä siellä toimistolla vihdoinkin jonkun herätä ja vaikka pohtia, kuinka monta liigatason pelaajaa joukkueessa oli Sipilän, Rosendahlin ja Lundin jälkeen.
 
Viestejä
137
Sehän se… oman joukkueen fanittaminen on ihan pirun jees, mutta toisen joukkueen dissaaminen ja huono käyttäytyminen ei ole. Ja tuosta kuittailuista vielä sen verran, että meillä päin vastataan puhelimeen jos se soi. Niittarifanit tulivat tänne ja Twitteriin inisemään, kun kentällä ei riittänyt. Myöntäkää tappionne ja katse tulevaan.
Itse en kyllä ole nähnyt mitään ininää tappiollisesta ottelusarjasta täällä enkä muuallakaan. Enemmän on jostain kumman syystä näkynyt ininää Ervin puolelta, kuten vaikkapa nuo valmentajan kommentit. Mitä tuollaisiin lauluihin tulee, niin itseänikään ei haittaisi jos niitä ei esitettäisi mutta niitähän nyt esiintyy lajista riippumatta ja tietyllä tavalla ne kuuluvat asiaan. Käy joskus vaikka katsomassa lätkää jonkin fanikatsomon vieressä, melko kesyiksi jää tuollaiset laulut.
 
Viestejä
122
Asiaton käytös.
Itse en kyllä ole nähnyt mitään ininää tappiollisesta ottelusarjasta täällä enkä muuallakaan. Enemmän on jostain kumman syystä näkynyt ininää Ervin puolelta, kuten vaikkapa nuo valmentajan kommentit. Mitä tuollaisiin lauluihin tulee, niin itseänikään ei haittaisi jos niitä ei esitettäisi mutta niitähän nyt esiintyy lajista riippumatta ja tietyllä tavalla ne kuuluvat asiaan. Käy joskus vaikka katsomassa lätkää jonkin fanikatsomon vieressä, melko kesyiksi jää tuollaiset laulut.
Ei siinä. Mä voin hoitaa sun lapselle kuulovaurion. Se on varmaan ihan ok, jos kymmenvuotiaana saa jonkun toisen takia kuulolaitteen.
 
Viestejä
1,305
Tulevaisuudessa puututaan. Tämä käytös yllätti järjestyksenvalvojat. Eipä noi tuomarit pysty tuollaisessa pelissä puuttumaan katsomon toimintaan. Se on järjestyksenvalvojien homma.
Pystyy puuttumaan jos halutaan. Tai sitten annetaan kehittyä suuntaan josta saatiin äskettäin nauttia TPS - Jokerit junnupelissä…
Ohjeistus on ollut tuomareilla jo vuosia.
 
Viestejä
137
Hannez sanoi:
"Ei siinä. Mä voin hoitaa sun lapselle kuulovaurion. Se on varmaan ihan ok, jos kymmenvuotiaana saa jonkun toisen takia kuulolaitteen."


Turha alkaa uhkailemaan, se ei liene ainakaan millään tavalla asiallista käytöstä, ehkä @Ylläpito voisi puuttua tämän kaverin käytökseen.
 
Viestejä
122
Hannez sanoi:
"Ei siinä. Mä voin hoitaa sun lapselle kuulovaurion. Se on varmaan ihan ok, jos kymmenvuotiaana saa jonkun toisen takia kuulolaitteen."


Turha alkaa uhkailemaan, se ei liene ainakaan millään tavalla asiallista käytöstä, ehkä @Ylläpito voisi puuttua tämän kaverin käytökseen.
Tarkoitin sillä, et noi LMN fanien paineilmatorvet voivat aiheuttaa väärinkäytettynä kuulovaurion, jos et ymmärtänyt pointtiani. Olen työssäni nähnyt useita kuulivaurioita ja en toivo niitä edes pahimmalle vihamiehelleni. Fanittaminen on jees, mutta joku järki siinäkin on oltava ettei toisten turvallisuus vaarannu. Että ihan peace vaan
 
Viestejä
201
Pitäisikö ehkä siellä toimistolla vihdoinkin jonkun herätä ja vaikka pohtia, kuinka monta liigatason pelaajaa joukkueessa oli Sipilän, Rosendahlin ja Lundin jälkeen.

Nythän ei ole mitään tarvetta miettiä, kun ei tullutkaann putoamista divariin. Erätien lämpimässä officessa voidaan iloita kauden päättymisestä voittoon ja jatkaa samalla taustaporukalla ensi vuosi.
 
Viestejä
122
Veikkaan että mietintämyssy laitetaan päähän, vaikka divarikeikkaa ei ErVille tullutkaan. On aika ison analyysin paikka ja otettava opit tästä talteen.
 
Viestejä
137
Tässä on moni kehunut LMN fanitoimintaa, niin avaan vähän toista näkökulmaa asiaan. Aluksi ajattelin etten kirjoita tänne, mutta teen sen koska mielestäni LMN fanittaminen meni yli.

Itse en päässyt eilen hallille, mutta sain aikamoisen määrän viestejä huonosti käyttäytyvistä LMN faneista. Viestejä tuli valmentamani joukkueen vanhemmilta ja toimihenkilöiltä. Fanikulttuuri on hyvä asia, mutta meneekö se silloin yli, kun huudatetaan lapsien korviin painetorvia ja lauletaan kovaan ääneen ErVi on pe****stä lapsien kuullen? Aika harvassa on ne salibandysareenat jossa on k-18 katsomoita.

Eipä ole minkään muun joukkueen fanien kanssa ollut mitään ongelmia. Jos itse käyttäytyy huonosti ja saa kuittia takaisin, niin ehkä kannattaa vilkaista peiliin.

Ei siinä. Mä voin hoitaa sun lapselle kuulovaurion. Se on varmaan ihan ok, jos kymmenvuotiaana saa jonkun toisen takia kuulolaitteen.

Tarkoitin sillä, et noi LMN fanien paineilmatorvet voivat aiheuttaa väärinkäytettynä kuulovaurion, jos et ymmärtänyt pointtiani. Olen työssäni nähnyt useita kuulivaurioita ja en toivo niitä edes pahimmalle vihamiehelleni. Fanittaminen on jees, mutta joku järki siinäkin on oltava ettei toisten turvallisuus vaarannu. Että ihan peace vaan
Tarina siis muuttuu, ensin väität että on torvella soitettu lapsen korvaan. Nyt siis homma menikin niin, että torvet voivat aiheuttaa kuulovaurioita. Homma luultavasti meni siis näin, ei siellä kukaan ole mitään soittanut kenenkään korvaan vaan torvea on soitettu ja lapsia on ehkä ollut turhan lähellä ilman kuulosuojausta. Tuollaista hieman epäilinkin, epäilemättä jos tahallaan olisi lapsen korvaan soitettu ja vaurioita aiheutettu, niin eiköhän siihen olisi samantien puututtu, mahdollisesti poliisit pyydetty paikalle ja rikosilmoitushan siitä tehtäisiin.

Toisaalta sitten esität uhkauksen ja sitten selittelet hommaa jolloin kuluneella et ymmärtänyt jutun pointtia lässytyksellä.
 
Viestejä
122
Tarina siis muuttuu, ensin väität että on torvella soitettu lapsen korvaan. Nyt siis homma menikin niin, että torvet voivat aiheuttaa kuulovaurioita. Homma luultavasti meni siis näin, ei siellä kukaan ole mitään soittanut kenenkään korvaan vaan torvea on soitettu ja lapsia on ehkä ollut turhan lähellä ilman kuulosuojausta. Tuollaista hieman epäilinkin, epäilemättä jos tahallaan olisi lapsen korvaan soitettu ja vaurioita aiheutettu, niin eiköhän siihen olisi samantien puututtu, mahdollisesti poliisit pyydetty paikalle ja rikosilmoitushan siitä tehtäisiin.

Toisaalta sitten esität uhkauksen ja sitten selittelet hommaa jolloin kuluneella et ymmärtänyt jutun pointtia lässytyksellä.
Poliisin paikalle kutsumisesta kysyttiin minulta ottelun aikana, koska tiedän asiasta jotain. Mun osalta kommentointi päättyy. Hyvää kevään jatkoa sinne Liminkaan ja tsemppiä divariin 😎.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
137
Hyvää kevään jatkoa sinne Liminkaan ja tsemppiä divariin 😎.

Kiitos vaan, tosin itse en Limingassa majaile. Toivottavasti sinä et edusta keskimääräistä Ervin kannattajaa, ainakaan kovin hyvää käsitystä et itsestäsi anna. Kun itkua, kiukuttelua ja keksittyä tarinaa riittää jopa voitetun ottelusarjan jälkeen. Mutta parempaa jatkoa kaikesta huolimatta.
 
Viestejä
6
Kyllä taas pienistä asioista tehdään isoja huolenaiheita sählykansan keskuudessa. Fanikulttuurin lisäämistä sählykentien laidalle on odotettu ja viimekeväinä sitä on nähty erittäin hienoin merkein (Josban viime kevään fanit&LNM tämän kevään fanit). Se, että pahoitetaan mieltä siitä että halliin tuodaan ääntä chänttäilemällä ja huutelemalla vastutajalle hieman rumalla kielellä on naurettavaa. Pelataan kuitenkin aikuisten miesten pelejä. Jos asia ottaa noin herkille voi perheen pienemmille pukata peltorit päähän. Mainiota kulttuuria joka kuuluu urheiluun sanon minä. Ei muuta kuin kukkahattua kireämmälle ja kohti ensi kautta 🍺
 
Viestejä
180
Kyllä taas pienistä asioista tehdään isoja huolenaiheita sählykansan keskuudessa. Fanikulttuurin lisäämistä sählykentien laidalle on odotettu ja viimekeväinä sitä on nähty erittäin hienoin merkein (Josban viime kevään fanit&LNM tämän kevään fanit). Se, että pahoitetaan mieltä siitä että halliin tuodaan ääntä chänttäilemällä ja huutelemalla vastutajalle hieman rumalla kielellä on naurettavaa. Pelataan kuitenkin aikuisten miesten pelejä. Jos asia ottaa noin herkille voi perheen pienemmille pukata peltorit päähän. Mainiota kulttuuria joka kuuluu urheiluun sanon minä. Ei muuta kuin kukkahattua kireämmälle ja kohti ensi kautta 🍺
Tosipuhetta. Kyllä (varsinkin joukkue- / seuraurheilun) kannattamiseen kuuluu hyvin ja aika vakiintuneesti sekä oman seuran kannustaminen että vastustajalle kuittailu ja ihon alle pyrkiminen. Se missä menee hyvän prässäyksen ja ärsytyksen vs. liian henkilökohtaisuuden tai asiattoman huutelun ero on taas aina veteen piirretty viiva ja sitä rajaa varmasti kokeillaan. Yksittäisiin pelaajiin kohdistuvassa ärsytyksessä raja on sitäkin vaikeampi määritellä ymmärrettävistä herkkyyseroista johtuen.

Itse olen sitä mieltä, että vastaanottavan osapuolen mielenpahoitus tai ihon alle pääseminen ei tee huutelusta vielä asiatonta. Itse asiassa sehän on sen tarkoitus itsessään: vaikuttaa omiin pelaajiin kannustavasti ja vastustajiin taas päinvastoin. Ja kannustaminen sisällöllä "me ollaan hyviä, te olette huonoja" (joskin varmasti voimakkaammin sanoin) on mielestäni aika hyvin siellä hyvän maun puolella.

Ongelmallista provosoinnissa on se, jos sitä ei ymmärrä jättää halliin ja ottelusarjaan osana urheilua, vaan jatkaa sitä vielä muiden jo siirryttyä takaisin tavalliseen elämään.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
6
Tässä kannattamis moralisoinnissa on monta outoa juttua. Ensimmäisenä tulee mieleen miten ihmiset onnistuu kuplautumaan niin pahasti että urheilutapahtumassa torven soittaminen ja p*rseestä sanan käyttäminen on millään tavalla poliisien soittamisen arvoista.

Toiseksi kertoo todella paljon Erviläisyydestä asenne siitä kuinka tänne urheilutapahtumaan kehdataan tulla pitämään ääntä ja vieläpä piikitellä meitä. Kannustaminen on niin vierasta että sitä ei enää edes tunnisteta vaan ajatellaan että yläluokkainen pönötys katsomossa ja kolme sotilaallista taputusta siivittää jatkossakin Ervin vastaaviin huippusuorituksiin kuten voittamaan liigakarsinnan täpärästi yli kymmenen kertaa pienempää seuraa vastaan.

Kolmanneksi mietityttää maalaisjärjen käyttö tai sen puute. Jos vieressä soitetaan kovaan ääneen torvea niin voisiko paikan vaihtaminen olla silloin paikallaan? Tai jos tiedetään että ollaan menossa katsomaan urheilua niin sielähän joku saattaa vaikka vähän kannustaakin ja toteaa omat korvat herkiksi vastaavalle toiminalle niin kannattaa joko ottaa kuulonsuojaimet mukaan tai sitten jäädään kotiin katsomaan telkkarista.

Neljäntenä asiana pitäisin myös kotijoukkueen kannattajien toimintaa vähintään kyseenalaisena. Vieraskannattajat alkaa levittämään lakanaa niin johan sielä ollaan repimässä lakanaa alas ja todetaan että ei tykätä tämmöisestä kritiikistä.
Mutta tämähän ei luonnollisesti ole mitenkään yhtä tuomittavaa kun torven soitto urheilutapahtumassa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
15
Noniin. Nyt sitten Limingan ultrat vaan ansaitulle kesälomalle. Varmasti olette tehneet hyvää työtä koko pitkän kauden. Pääsette taas syksyllä tämän kivan sisälajin pariin ja sillä välin voitte käydä ykäilemässä vaikka potkupallokentän laidalla.
 
Viestejä
787
Noniin. Nyt sitten Limingan ultrat vaan ansaitulle kesälomalle. Varmasti olette tehneet hyvää työtä koko pitkän kauden. Pääsette taas syksyllä tämän kivan sisälajin pariin ja sillä välin voitte käydä ykäilemässä vaikka potkupallokentän laidalla.
Typerä kommentti. Helsinki ansaitsisi suoraselkäisen ja positiivisen, johtavan salibandyseuran. Ervi ei näytä olevan sitä. Ehkä joku näistä uusista?
 
Viestejä
15
Typerä kommentti. Helsinki ansaitsisi suoraselkäisen ja positiivisen, johtavan salibandyseuran. Ervi ei näytä olevan sitä. Ehkä joku näistä uusista?
No mikäs nyt sun laajalla tuntemuksella Ervistä tekee siitä kieroselkäisen ja negatiivisen seuran? Onhan se nyt huvittavaa, jos heti menee tunteisiin, kun joku kuittailee.
 
Viestejä
137
Tässä menee osalla puurot ja vellit aikalailla sekaisin ja tiukkoja oletuksia tehdään. Itse en ainakaan laske itseäni LNM:n faniksi. Toki heidän pelejään olen paikan päälläkin useampia nähnyt tässä vuosien varrella mm. nyt molemmat heidän Ervi sarjan kotipelit. Mutta enemmän on tullut seurattua vaikkapa OLSin pelejä ja jonkinverran jopa SSRAn naisten pelejä, jos pääsarjoista puhutaan.

Mitä noihin Ervin valmennuksen kommentteihin tulee niin ei kai niitä kukaan minään kuittina ota. Ennemminhän tuollaiset kommentit fanien suuntaan ovat jopa kehu, olette onnistuneet siinä mitä yritittekin, eli päässeet vastustajan ihon alle ja lujaa. Todennäköisesti tuollainen antaa heille vain hyvät naurut ja lisää virtaa. Toisaalta tuollaiset kommentit ovat niiden antajalle mielestäni vähintään noloja ja kertovat ennemminkin niiden sanojasta jotain, kuin mistään muusta.

Sarja on kätelty, joten turha siitä on enää katkeruutta kantaa vaikka paha mieli olisi jostain tullutkin. Luulisi olevan ihan perussettiä kaikille urheilun parissa toimiville. Vai voisiko joku kuvitella että esim. Ville Peltonen olisi edes HIFK hävittyä ottelusarjan tai Tapparan Tapola voitetun sarjan jälkeen itkenyt vastustajan fanien kannustuksesta tai vastustajan provosoinnista. Jep, ei varmaan voisi..
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös