Pääkallo.fi

Helsinki Unitedin tilanne?

Viestejä
8
Kyllä ihmettelen jos joku vielä haluaa Helsinki Unitediin siirtyä, säbäpiirit kun tosiaan ovat niin pienet että ympäri Suomen tiedetään mitä siellä on meneillään. Oma veikkaus on, että joukkue tulee viimeistään tämän kauden jälkeen kaatumaan kokonaan. Tosiaan itsekin olen sisäpiirin juttuja kuullut. Pelaajat mieluummin menevät toisiin joukkueisiin istumaan penkille tai pitävät jopa taukoa lajista jos toinen vaihtoehto olisi jäädä HU:n myrkylliseen ilmapiriin. Joukkueessa (ja seurassa?) sellaista toimintaa, mitä ei nykypäivän urheilussa saisi enää tapahtua.
Niin, kyllähän tämä juuri siltä kuulostaa mitä itsekin kuullut. Todella huolestuttavia juttuja.

Eikä tarvitse mennä kuin vuosi pari taaksepäin, kun eräskin pelaaja oli innoissaan jatkamassa lajia laadukkaammassa ympäristössä, mutta seuran torpattua siirron päätti pelaaja ripustaa kengät ja mailat naulaan ja monivuotinen harrastus tuli päätökseen.. Kuulostaa miellyttävältä ja ihmisläheiseltä tavalta toimia kaikkinensa.
 
Viestejä
13
Nämä on jälleen mielenkiintoisia huhuja ja kuulopuheita, kun omat lähteet joukkueen sisältäkin kertoo ihan eri asiaa kun mitä tässä nyt porukka kirjottelee. On vain erittäin rajuja syytöksiä, ilman yhtäkään faktapohjaista esilletuloa. + Jos ilmapiiri/taustat ovat niin kamalat, niin milläköhän perustein Havana ja Saarinen on kuitenkin jatkamassa, vai ovatko he tämän negatiivisten juttujen ulkopuolella..

Taisinkin jo aiemmin avata tän kauden lähtijöiden tilannetta. Toinen puolisko liigaan penkille - koskeniemi,latvakoski jotka saanevat peliaikaa normaali rotaatiossa ja toinen puolisko joilla ei taso riitä edes divariin lähti höntsäämään kavereiden kanssa 2dirreen, parin norssiin lähteneen lisäksi.

Tuntuu jotenkin turhalta luoda jotain "toksista ilmapiiri" huhua, ilman että yksikään pelaaja on siitä oikeasti sanonut
 
Viestejä
13
Sillä jos näistä pelaaja/pelaajat oikeasti ääneen sanoneet, niin asiasta olisivat jo isommat rattaat pyörimässä. Tuskinpa asiaa mitenkään piiloteltaisiin jos yli 10 pelaajaa kokenut täällä väitettyjä asioita
 
Viestejä
538
Olisi kyllä kiva, jos voisit kertoa. Itse seuraan naissalibandya, muttei ole ketään tuttuja tuolla suunnalla. Näitä "tietäjät tietää" on nyt useampi viljellyt Helsinki Unitediin liittyen, joten mitä jos kertoisitte meille muillekin :)
Sillä jos näistä pelaaja/pelaajat oikeasti ääneen sanoneet, niin asiasta olisivat jo isommat rattaat pyörimässä. Tuskinpa asiaa mitenkään piiloteltaisiin jos yli 10 pelaajaa kokenut täällä väitettyjä asioita
No siitä voinee jo hieman päätellä, missä se ongelma mahdollisesti piilee, jos pelaajat äänestää jaloillaan yksi toisensa jälkeen, mutta muita muutoksia ei joukkueessa/organisaatiossa tapahdu. :unsure:
 
Viestejä
13
No siitä voinee jo hieman päätellä, missä se ongelma mahdollisesti piilee, jos pelaajat äänestää jaloillaan yksi toisensa jälkeen, mutta muita muutoksia ei joukkueessa/organisaatiossa tapahdu. :unsure:
Väännetään kolmannen kerran rautalangasta.. toinen puolisko lähti tavoittelemaan naapurista liigajoukkueen matkasta peliaikaa ja toinen höntsämään 2divariin. Ainut kenen lähtöä voi hieman ihmetellä on Rainio joka siirtyi Jokereihin (toki kuulopuheiden mukaan kavereiden kanssa pelailemaan).

+ edelleen pidän pelaajilta itseltään erikoisena ratkaisuna lähteä liigaseuraan maksamaan 1500-2000€ (viime kaudelta kuultu kausihinta nlb:ssä) jossa istuvat käytännössä penkillä liigahupparin kanssa

+ Tuo nyt kahdessa kaudessa hajonnut porukka kuitenkin runkona pelasi ilmeisesti mitä 4-5 kautta (jos tädit ig-sivuun on uskominen) aloittaen 4divarista saman staffin kanssa, niin miten se ilmapiiri nyt sitten yhtäkkiä niin dramaattisesti muuttui. Joten pidän edelleen heikkona hallihuhuna, kun pelaajat kuitenkin pääsääntöisesti kehuneet vuosia samalla porukalla.

Eiköhän siellä monia syitä ole siirtoon. Voi siellä toki tyytymättömiäkin olla, mutta vaikea uskoa yleiseen negatiivisuuteen ennen kuin siitä sisällä olleet oikeasti puhuvat..
 
Viestejä
2
Sillä jos näistä pelaaja/pelaajat oikeasti ääneen sanoneet, niin asiasta olisivat jo isommat rattaat pyörimässä. Tuskinpa asiaa mitenkään piiloteltaisiin jos yli 10 pelaajaa kokenut täällä väitettyjä asioita
Täällä puhuu nyt yksi HU:sta poistunut pelaaja.

Se etteivät pelaajat uskalla muille kuin läheisilleen puhua joukkueen/seuran epäkohdista, ei tarkoita etteikö huhuissa olisi perää.
Voitte lähestyä kaikkia HU:sta lähteneitä pelaajia itse ja kysyä, mikä oli tyytyväisyys valmennuksen toimintamalleihin tai ylipäätään ihmisten kohteluun seurassa.

Itse olen todistanut muun muassa todella paljon katteettomia lupauksia, tuomareiden, vastapuolen valmentajien ja pelaajien sekä muun lajiväen nimittelyä, silmitöntä raivoamista omille pelaajille, pelaajan nöyryyttämistä virheen jälkeen.
Sellaista pelolla johtamista ja kunnioittamisen puutetta mikä ei ole enää nykypäivää eikä ole tehnyt hyvää meidän pelaajien psyykkeelle tai itsetunnolle. Useampi pelaaja on lopettanut vuosien aikana keskenkin kauden valmennuksen takia. Moni on lähtemisen suurimmaksi syyksi maininnut valmennuksen.

Tarkoitukseni ei ole mustamaalata, vaan puhua totuutta. Olen myös sitä mieltä ettei näistä asioista kannata enää vaieta ja pelaajien ääni on arvokas tähän keskusteluun.
 
Viestejä
8
Nämä on jälleen mielenkiintoisia huhuja ja kuulopuheita, kun omat lähteet joukkueen sisältäkin kertoo ihan eri asiaa kun mitä tässä nyt porukka kirjottelee. On vain erittäin rajuja syytöksiä, ilman yhtäkään faktapohjaista esilletuloa. + Jos ilmapiiri/taustat ovat niin kamalat, niin milläköhän perustein Havana ja Saarinen on kuitenkin jatkamassa, vai ovatko he tämän negatiivisten juttujen ulkopuolella..
Aaah, aivan. Kaksi pelaajaa jää, niin seurassa kaiken oltava mallillaan. Ilman näinkään massiivista pelaajien ulospäinvirtausta, kannattaisi HU:ssa hieman olla huolissaan. Tämän mittakaavan ulosmarssissa olisin itse erittäin huolissani, jos olisin seuran toiminnassa mukana. Ainakin olisin hyvinkin kiinnostunut selvittämään, mistä moinen johtuu.

Kovin helpolla en päätyisi siihen johtopäätökseen, että kahden pelaajan jäämisen vuoksi mitään ei liene pielessä.

Väännetään kolmannen kerran rautalangasta.. toinen puolisko lähti tavoittelemaan naapurista liigajoukkueen matkasta peliaikaa ja toinen höntsämään 2divariin. Ainut kenen lähtöä voi hieman ihmetellä on Rainio joka siirtyi Jokereihin (toki kuulopuheiden mukaan kavereiden kanssa pelailemaan).

+ edelleen pidän pelaajilta itseltään erikoisena ratkaisuna lähteä liigaseuraan maksamaan 1500-2000€ (viime kaudelta kuultu kausihinta nlb:ssä) jossa istuvat käytännössä penkillä liigahupparin kanssa

+ Tuo nyt kahdessa kaudessa hajonnut porukka kuitenkin runkona pelasi ilmeisesti mitä 4-5 kautta (jos tädit ig-sivuun on uskominen) aloittaen 4divarista saman staffin kanssa, niin miten se ilmapiiri nyt sitten yhtäkkiä niin dramaattisesti muuttui. Joten pidän edelleen heikkona hallihuhuna, kun pelaajat kuitenkin pääsääntöisesti kehuneet vuosia samalla porukalla.

Eiköhän siellä monia syitä ole siirtoon. Voi siellä toki tyytymättömiäkin olla, mutta vaikea uskoa yleiseen negatiivisuuteen ennen kuin siitä sisällä olleet oikeasti puhuvat..

Mistä ihmeen "toisesta puoliskosta puhelet"? Vai jaatko kylmästi liigaan ja alasarjoihin lähteneet kahteen osioon ja toteat, että luonnollinen ilmiö. Sen verran olen salibandyssä ollut mukana, että tälläinen joukkopoistuminen pääsarjajoukkueesta kerta rysäyksellä on kaikkea muuta, kuin tavallista.

Pelaajia poistui ilmeisesti kolmeen eri liigajoukkueeseen, sekä sitten moneen eri saman tai alemman sarjan joukkueeseen. 95% joukkueen pelaajista päätyi ratkaisuun vaihtaa joukkuetta, oli se sitten liigaunelmien, alasarjaunelmien tai divariunelmien perässä.

Itse luulen että unelmat ovat enemmänkin koskeneet tervettä ilmapiiriä sarjatasosta viis.
 
Viestejä
14
Kiitos mielenkiintoisesta kommentista. Heräsi ihmetys että Latvakosken siirto ainakin on näkynyt jo siirtolistoilla, mutta tosiaan ei enää näy? Värränkiven siirtoa en ole katsonut listoilta.
Kuulemma nämä siirrot on vedetty takaisin, koska pelaajat eivät ole antaneet seuralle joukkueen Instagramtunnuksia.
 
Viestejä
2
Täällä puhuu nyt yksi HU:sta poistunut pelaaja.

Se etteivät pelaajat uskalla muille kuin läheisilleen puhua joukkueen/seuran epäkohdista, ei tarkoita etteikö huhuissa olisi perää.
Voitte lähestyä kaikkia HU:sta lähteneitä pelaajia itse ja kysyä, mikä oli tyytyväisyys valmennuksen toimintamalleihin tai ylipäätään ihmisten kohteluun seurassa.

Itse olen todistanut muun muassa todella paljon katteettomia lupauksia, tuomareiden, vastapuolen valmentajien ja pelaajien sekä muun lajiväen nimittelyä, silmitöntä raivoamista omille pelaajille, pelaajan nöyryyttämistä virheen jälkeen.
Sellaista pelolla johtamista ja kunnioittamisen puutetta mikä ei ole enää nykypäivää eikä ole tehnyt hyvää meidän pelaajien psyykkeelle tai itsetunnolle. Useampi pelaaja on lopettanut vuosien aikana keskenkin kauden valmennuksen takia. Moni on lähtemisen suurimmaksi syyksi maininnut valmennuksen.

Tarkoitukseni ei ole mustamaalata, vaan puhua totuutta. Olen myös sitä mieltä ettei näistä asioista kannata enää vaieta ja pelaajien ääni on arvokas tähän keskusteluun.
Tähän vielä voisin lisätä sen, että pelaajat viihtyivät joukkueessa niin pitkään nimenomaan porukan ja erittäin hyvän pelaajien välisen hengen takia.
 
Viestejä
538
Täällä puhuu nyt yksi HU:sta poistunut pelaaja.

Se etteivät pelaajat uskalla muille kuin läheisilleen puhua joukkueen/seuran epäkohdista, ei tarkoita etteikö huhuissa olisi perää.
Voitte lähestyä kaikkia HU:sta lähteneitä pelaajia itse ja kysyä, mikä oli tyytyväisyys valmennuksen toimintamalleihin tai ylipäätään ihmisten kohteluun seurassa.

Itse olen todistanut muun muassa todella paljon katteettomia lupauksia, tuomareiden, vastapuolen valmentajien ja pelaajien sekä muun lajiväen nimittelyä, silmitöntä raivoamista omille pelaajille, pelaajan nöyryyttämistä virheen jälkeen.
Sellaista pelolla johtamista ja kunnioittamisen puutetta mikä ei ole enää nykypäivää eikä ole tehnyt hyvää meidän pelaajien psyykkeelle tai itsetunnolle. Useampi pelaaja on lopettanut vuosien aikana keskenkin kauden valmennuksen takia. Moni on lähtemisen suurimmaksi syyksi maininnut valmennuksen.

Tarkoitukseni ei ole mustamaalata, vaan puhua totuutta. Olen myös sitä mieltä ettei näistä asioista kannata enää vaieta ja pelaajien ääni on arvokas tähän keskusteluun.
Tähän vielä voisin lisätä sen, että pelaajat viihtyivät joukkueessa niin pitkään nimenomaan porukan ja erittäin hyvän pelaajien välisen hengen takia.
Aamen. Tätä samaa tarinaa on toistanut sen verran useampi joukkueen pelaaja viimeisen parin vuoden aikana, ettei ainakaan itselleni ole jäänyt epäilyksen sijaa, etteikö väitteet pitäisi paikkaansa.

Väännetään kolmannen kerran rautalangasta.. toinen puolisko lähti tavoittelemaan naapurista liigajoukkueen matkasta peliaikaa ja toinen höntsämään 2divariin. Ainut kenen lähtöä voi hieman ihmetellä on Rainio joka siirtyi Jokereihin (toki kuulopuheiden mukaan kavereiden kanssa pelailemaan).
Sä saat väännellä sitä rautalankaa itsellesi mieleiseksi - se ei kuitenkaan muuta faktoja mihinkään, kuten tuossa nyt esimerkiksi nimimerkki husurvivor kirjoitti.
 
Viestejä
8
Täällä puhuu nyt yksi HU:sta poistunut pelaaja.

Se etteivät pelaajat uskalla muille kuin läheisilleen puhua joukkueen/seuran epäkohdista, ei tarkoita etteikö huhuissa olisi perää.
Voitte lähestyä kaikkia HU:sta lähteneitä pelaajia itse ja kysyä, mikä oli tyytyväisyys valmennuksen toimintamalleihin tai ylipäätään ihmisten kohteluun seurassa.

Itse olen todistanut muun muassa todella paljon katteettomia lupauksia, tuomareiden, vastapuolen valmentajien ja pelaajien sekä muun lajiväen nimittelyä, silmitöntä raivoamista omille pelaajille, pelaajan nöyryyttämistä virheen jälkeen.
Sellaista pelolla johtamista ja kunnioittamisen puutetta mikä ei ole enää nykypäivää eikä ole tehnyt hyvää meidän pelaajien psyykkeelle tai itsetunnolle. Useampi pelaaja on lopettanut vuosien aikana keskenkin kauden valmennuksen takia. Moni on lähtemisen suurimmaksi syyksi maininnut valmennuksen.

Tarkoitukseni ei ole mustamaalata, vaan puhua totuutta. Olen myös sitä mieltä ettei näistä asioista kannata enää vaieta ja pelaajien ääni on arvokas tähän keskusteluun.
Hurjan kuuloista settiä. Juuri sitä, mitä itsekin kuullut.

Toivottavasti pelaajilla kaikki tällä hetkellä ok. Hurjan paljon tsemppiä kaikille!
 
Viestejä
538
Heräsi ihmetys että Latvakosken siirto ainakin on näkynyt jo siirtolistoilla, mutta tosiaan ei enää näy? Värränkiven siirtoa en ole katsonut listoilta.
Kuulemma nämä siirrot on vedetty takaisin, koska pelaajat eivät ole antaneet seuralle joukkueen Instagramtunnuksia.
Onhan tämä läppä? Onhan? Tosin, en enää ylläty mistään tämän seuran kohdalla.
No tähän keskusteluun on pakko sen verran sotkeutua, että on pakko olla läppä, koska Salibandyliiton kilpailusäännöt (53§ Siirtomenettely) mahdollistaa pelaajasiirron kiistämisen ainoastaan siinä tapauksessa, että siirtyvällä pelaajalla on hoitamattomia taloudellisia velvoitteita luovuttavaa seuraa kohtaan.

Se, että jollain kaveriporukalla on Instagram-tili, jonka nimeä on vaihdettu joka kerta, kun ko. kaveriporukka on vaihtanut seuraa, ei ole validi peruste kiistää siirtoja. :)
 
Viestejä
7
Nämä on jälleen mielenkiintoisia huhuja ja kuulopuheita, kun omat lähteet joukkueen sisältäkin kertoo ihan eri asiaa kun mitä tässä nyt porukka kirjottelee. On vain erittäin rajuja syytöksiä, ilman yhtäkään faktapohjaista esilletuloa. + Jos ilmapiiri/taustat ovat niin kamalat, niin milläköhän perustein Havana ja Saarinen on kuitenkin jatkamassa, vai ovatko he tämän negatiivisten juttujen ulkopuolella..

Taisinkin jo aiemmin avata tän kauden lähtijöiden tilannetta. Toinen puolisko liigaan penkille - koskeniemi,latvakoski jotka saanevat peliaikaa normaali rotaatiossa ja toinen puolisko joilla ei taso riitä edes divariin lähti höntsäämään kavereiden kanssa 2dirreen, parin norssiin lähteneen lisäksi.

Tuntuu jotenkin turhalta luoda jotain "toksista ilmapiiri" huhua, ilman että yksikään pelaaja on siitä oikeasti sanonut
Mitä tulee joukkueessa jatkaviin pelaajiin, niin kuuleman mukaan usealle pelaajalle on tarjottu täysin ilmaista kautta ja jopa rahaa pelaamisesta. Siitä voi päätellä mikä on ollut pelaajien jatkamishalu kun tällaisia diilejä on tarjottu ja silti pelaajat menevät mieluummin muualle maksamaan kaudesta.

Melko huvittavaa, että pelaajille joilla ”ei taso riitä edes divariin” on kuitenkin sitten ilmaisia kausia divariin tarjottu :D
 
Viestejä
15
Ihan sama mitä mieltä itse seurasta tai siihen liittyvistä henkilöistä on niin itse ainakin nautin viime kaudella Jokereiden ja Helsinki Unitedin välisistä matseista ja niiden 'derby'-tunnelmasta. Menivät heittämällä mielenkiintoisimpien kohtaamisten koriin ÅIF-Jokerit liigakarsinnan kanssa. Siksi toivonkin, että joukkue jatkaisi mahdollisimman elinvoimaisena, jotta tulevalla kaudella pääsisi näistä väännöistä nauttimaan lisää. Joukkue on kuitenkin ilmoittautunut Divariin ja Suomencupiin ilmoittautumislistojen perusteella eli toiminta näyttäisi jatkuvan normaalisti (?)

Tätä palstaa olen seurannut mielenkiinnolla sivusta ja terve kritiikki ja avoin keskustelu on aina tervetullutta. Pakko kuitenkin sanoa, että kun täällä keskustellaan anonyymisti ja erinäisiä huhuja lähteinä käyttäen, voivat nämä jutut tosissaan vahingoittaa seuroja ja erityisesti seuroissa tällä hetkellä pelaavia pelaajia, joilla ei välttämättä ole osaa eikä arpaa näihin hommiin. Oman tietämykseni mukaan aika moni pelaaja käy tätä palstaa lukemassa.. Jos pelaajat tosissaan ovat kokeneet väärinkäytöksiä ja epäasiallista käytöstä, suosittelen olemaan yhteydessä esim. Salibandyliittoon tai SUEKiin tämän foorumin sijasta. Hoidetaan se likapyykki sille tarkoitetussa pesukoneessa ja pidetään keskustelu puhtaana :)

Muok. En siis missään nimessä tarkoita, että asioista pitäisi vaieta, mutta onko tämä oikea foorumi näiden asioiden läpikäymiselle? Mene ja tiedä sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1
Ihan sama mitä mieltä itse seurasta tai siihen liittyvistä henkilöistä on niin itse ainakin nautin viime kaudella Jokereiden ja Helsinki Unitedin välisistä matseista ja niiden 'derby'-tunnelmasta. Menivät heittämällä mielenkiintoisimpien kohtaamisten koriin ÅIF-Jokerit liigakarsinnan kanssa. Siksi toivonkin, että joukkue jatkaisi mahdollisimman elinvoimaisena, jotta tulevalla kaudella pääsisi näistä väännöistä nauttimaan lisää. Joukkue on kuitenkin ilmoittautunut Divariin ja Suomencupiin ilmoittautumislistojen perusteella eli toiminta näyttäisi jatkuvan normaalisti (?)

Tätä palstaa olen seurannut mielenkiinnolla sivusta ja terve kritiikki ja avoin keskustelu on aina tervetullutta. Pakko kuitenkin sanoa, että kun täällä keskustellaan anonyymisti ja erinäisiä huhuja lähteinä käyttäen, voivat nämä jutut tosissaan vahingoittaa seuroja ja erityisesti seuroissa tällä hetkellä pelaavia pelaajia, joilla ei välttämättä ole osaa eikä arpaa näihin hommiin. Oman tietämykseni mukaan aika moni pelaaja käy tätä palstaa lukemassa.. Jos pelaajat tosissaan ovat kokeneet väärinkäytöksiä ja epäasiallista käytöstä, suosittelen olemaan yhteydessä esim. Salibandyliittoon tai SUEKiin tämän foorumin sijasta. Hoidetaan se likapyykki sille tarkoitetussa pesukoneessa ja pidetään keskustelu puhtaana :)

Muok. En siis missään nimessä tarkoita, että asioista pitäisi vaieta, mutta onko tämä oikea foorumi näiden asioiden läpikäymiselle? Mene ja tiedä sitten.
Ymmärrän pointin. Toisaalta tämä on salibandyfoorumi, välillä myös huhufoorumi ja kokemukset ja huhutkin joissa ketään ei suoranaisesti haukuta tai loukata ovat mielestäni ok, en lähtisi kenenkään oikeutta rajoittamaan siinä tai sättimään jos joku kokee tarpeelliseksi asioista kirjoittaa. Vapaus kaikille.

En tiedä onko kirjoittajilla tavoitteena varsinaisesti tahrata itse seuran mainetta vai asiallisesti kritisoida sen sisällä tapahtuvaa toimintaa. Hyvähän se on spekuloida ainakin juuri tuota että miksi joukkue on tyhjentynyt viime vuodesta lähes kokonaan.

Itse hakiessani uutta joukkuetta haluaisin kyllä tietää, jos ihmisillä ja etenkin pelaajilla on näin paljon hälyttäviä kokemuksia yhdestä seurasta tai joukkueesta. Eli ns varoitus tällaisesta toiminnasta on mielestäni ihan paikallaan. Lopullisen ”tuomion” tekisin sitten vasta itse tutustuttuani kyseiseen joukkueeseen ja ehkä tässä tilanteessa haastattelemalla joukkueen vanhoja ja nykyisiä pelaajia.
 
Viestejä
15
Hyvin kirjoitettu weterious. Samaa ajatusta hain omalla kirjoituksellani. En itse ole kummoinenkaan kynäniekka. En missään nimessä halua rajoittaa kenenkään vapautta kertoa epäasiallisuuksista. Jokaisen kokemukset ovat subjektiivisia eikä niitä voi toinen ymmärtää. Usein epäasiallista käytöstä kilpaurheilun saralla kokeneet eivät vain ole välttämättä tietoisia, että asioita on myös mahdollista viedä eteenpäin mikäli näin haluaa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös