Pääkallo.fi

EräViikingit 2022-23

Viestejä
16
Minun pointtini on se, että useamman vuoden ajan seura on epäonnistunut joukkueen kasaamisessa. Se ei ole mikään maailman helpoin tehtävä, mutta viimeiset vuodet on vedetty huolella vihkoon. Samat naamat pyörivät seurassa avainpaikoilla, kun puhutaan edustusjoukkueen toiminnan kehittämisestä ja kilpailukyvystä. Minulla ei sisäpiiritietoa ole siitä, miten joukkuetta on kasattu tai ovatko nämä vastuuhenkilöt oikeasti tehtäviensä tasalla, mutta kai maailman suurimmassa salibandyseurassa (?) on pakko olla joku tulosvastuu. Miesten edustusjoukkue on taantunut vuosi vuodelta ja on nyt saavuttanut tähän astisen pohjapisteensä.
Markkinointijohtaja kasaa jengin vai mikä nykyinen titteli Lähdesmäellä onkaan?
 
Viestejä
445
Markkinointijohtaja kasaa jengin vai mikä nykyinen titteli Lähdesmäellä onkaan?
Markkinointi- & F-liigajoukkueiden johtaja
Marketing Director & GM F-liiga teams

Noin lukee ErVin sivuilla.

edit. Ja varmasti apuna Lähdesmäellä on Joonas Naava, Valmennuksen johtaja
Director of Coaching, jonka työnkuvaan on listattu "F-Liigajoukkueiden johtoryhmä" mitä ikinä tarkoittaakaan.
 
Viestejä
1,307
Olen todella pahoillani että joudut seuraamaan Ervin otteluita F- Liigassa.
Syvimmät pahoittelut ja hyvää kesää.
En omaa yhtään suosikkia liigassa. Kerroin vain 40-vuoden kokemuksella palloilulajeissa eri toimissa taustoilla omaavan mielipiteen minkä ajatuksen artikkeli herätti.
Mukavaa kesää sinnekin - toivottavasti huhuttua takatalvea ei tule☀️
 
Viestejä
421
Tuon haastattelun kun luki niin jotenkin tuli fiilis että Inssi-divari olis ollut oikea paikka rakentaa monivuotista projektia… ihan rauhassa.
Luulen että nimenomaan liigassa pysyminen mahdollistaa täysipainoisesti tuon projektin rakentamisen, jos olisi tippunut inssiliigaan niin todennäköisesti olisi ollut huomattavasti hankalampaa hankkia niitä palasia tuohon projektiin. Luulen että jo karsintoihin joutuminen saattoi hieman hankaloittaa.
 

yyz

Viestejä
664
Luulen että nimenomaan liigassa pysyminen mahdollistaa täysipainoisesti tuon projektin rakentamisen, jos olisi tippunut inssiliigaan niin todennäköisesti olisi ollut huomattavasti hankalampaa hankkia niitä palasia tuohon projektiin. Luulen että jo karsintoihin joutuminen saattoi hieman hankaloittaa.
Juurikin näin.
Inssi-Divarissa pelaa jo entuudestaan pk-seudulta tai sen lähiympäristöstä kaikkiaan viisi joukkuetta.
Pudotessaan divariin ErVi olisi kamppaillut esim. pelaajamarkkinoilla ilman sitä tärkeintä erottavaa tekijää, eli liiga-statusta, joka on kuitenkin monelle pelaajalle ja sponssorille merkittävä tekijä.
 
Viestejä
1,307
Luulen että nimenomaan liigassa pysyminen mahdollistaa täysipainoisesti tuon projektin rakentamisen, jos olisi tippunut inssiliigaan niin todennäköisesti olisi ollut huomattavasti hankalampaa hankkia niitä palasia tuohon projektiin. Luulen että jo karsintoihin joutuminen saattoi hieman hankaloittaa.
Toivotaan että palaset loksahtelisivat kohdilleen muutaman naksun tarkemmin👍🏻
 

FBI

Viestejä
193
Yksinkertaisesti puuttuu salibandy pelin osaaminen. Tiedot pitäisi päivittää jotta mahdollisuus voittaa otteluja riittävästi olisi. Monia hyviä nuoria pelaajia joiden tekemistä vaikeuttaa taktiikka.
Ens kaudelle sitten uusin fläpein...
 

yyz

Viestejä
664
Yksinkertaisesti puuttuu salibandy pelin osaaminen. Tiedot pitäisi päivittää jotta mahdollisuus voittaa otteluja riittävästi olisi. Monia hyviä nuoria pelaajia joiden tekemistä vaikeuttaa taktiikka.
Ens kaudelle sitten uusin fläpein...
Siis valmennuksenko tiedot pitäisi päivittää vai kenen?
Ja voitko tarkentaa mikä taktiikka vaikeuttaa nuorien tekemistä?
 
Viestejä
46
Mikä sitten onkaan vielä nk. henkimaailman osuus ja identiteetillinen kipuilu - vai onko sellaista:

Tunsivatko eräläiset seuraliitoksessa itsensä alunperin täysin rinnoin erviläisiksi - entäs ssv:läiset?
Kokevatko erviläiset tänään pelaavansa nk. logolle/seuralle/jengille?
Miksi Ervi ei tunnu olevan ainakaan erityisen himoittu suunta pelaajamarkkinoilla?

En toki osaa sanoa, onko muissa pk-seudun seuroissa/edustusjoukkueissa yhtään erilaisempi tilanne - en ole niin sisällä lajissa.
Nämäkin ovat vain omia vaikutelmiani, mutta eri keskusteluissa näitä juttuja on toki kuultu ja sivuttu.
Joku seura tai yksittäinen valmentajahan voi suorastaan imeä porukkaa peräänsä - toisten luota taas käy virtaa ulos.

Mikä sitten on nykypäivänä pelaajalle se tunnearvo pelata oman seuran logolle, jengille taikka valmentajalle - ja sen tunnearvon merkitys itse pelille? Ja jos tuo tunne/henki jää vajaaksi, niin näkyykö se sitten tuloksessakin?

Mitäpä mieltä?
 
Viestejä
93
Mitä EräViikingeissä on enää jäljellä entisestä SSV:stä? Tuntuu, että fuusiossa SSV:stä siirtyi uuteen seuraan lähinnä Kurre ilman rahoja. Uuden seuran nimi ja logo ovat mielestäni aina olleet todella epäonnistuneet. Seuran identiteetti sen myötä varsin sekava. Fuusiot eivät ole koskaan helppoja. Kuka muista enää, että AC Haki ja HIFK fuusioituivat?
 

rolle

Samaa hernekeittoa väännetään edelleen täällä.
Antaisin työrauhan.

Toi "puuttuu salibandypeli osaaminen" nyt oli aivan sketsi.😅
 
Viestejä
1,008
Ensinnäkin, olen vilpittömästi iloinen että ErVi säilyi F-liigassa. Ihan vaan lajin jalansijan takia pääkaupungissa ja toisekseen että ErVin ansiokkaan junnutyön putken pää on edari, joka pelaa F-liigaa. Mutta jotenkin tuosta haastattelustakin nousee esiin kysymysmerkkejä että onko edarin organisaatiolla oikeasti kyky uudistua, oppia, löytää uutta suuntaa.

Itselle jäi vähän se fiilis että tyydytään nyt tähän kun muutakaan ei keksitä tai voida tehdä. Toivotaan että omat junnut kantaa jatkossa paremmin. Mutta tuossa kun tuli seurattua karsintapelejä ja nyt F-liigan välieriä sekä finaaleja, niin ero pelin tasossa on kyllä järkyttävän iso. Voisi melkein kysyä että onko samasta lajista kyse vaikka sama sarja kuitenkin kyseessä.

Hienoa nähdä että omat junnut löytää paikkansa edarin puolelta ja varmasti tarjoaa hyviä paikkoja kehittyä, mutta kyllä todella kaukaiselta vaikuttaa se tavoite, että ErVi pelaa mestaruudesta tai mitalipeleistä. Eka steppi ja realistisempi tavoite olisi varmaan päästä 2-3 vuoden sisällä pudotuspelijoukkueeksi. Suunnilleen tuohon tilanteeseen, missä SPV on, joka on mielestäni onnistunut sangen hyvin tuossa junnujen sisäänajossa F-liigan tasolle. Mutta kuten SPV:nkin tapauksessa, isompi menestys vaatii myös isoja täsmähankintoja ja jonkinlaista imua sisään rahan ohella.

Eli vaatisiko uusi nousu kärkeen isomman reset-napin painalluksen? Ja jos sitä ei tehdä, niin riittääkö että ErVi on jatkossakin ”vain” massiivinen junnumasiina, jonka edari toimii ponnahduslautana muihin seuroihin jotka sitten pelaa mestaruudesta.
 
Viestejä
672
Itselle jäi vähän se fiilis että tyydytään nyt tähän kun muutakaan ei keksitä tai voida tehdä. Toivotaan että omat junnut kantaa jatkossa paremmin. Mutta tuossa kun tuli seurattua karsintapelejä ja nyt F-liigan välieriä sekä finaaleja, niin ero pelin tasossa on kyllä järkyttävän iso. Voisi melkein kysyä että onko samasta lajista kyse vaikka sama sarja kuitenkin kyseessä.

Hienoa nähdä että omat junnut löytää paikkansa edarin puolelta ja varmasti tarjoaa hyviä paikkoja kehittyä, mutta kyllä todella kaukaiselta vaikuttaa se tavoite, että ErVi pelaa mestaruudesta tai mitalipeleistä. Eka steppi ja realistisempi tavoite olisi varmaan päästä 2-3 vuoden sisällä pudotuspelijoukkueeksi. Suunnilleen tuohon tilanteeseen, missä SPV on, joka on mielestäni onnistunut sangen hyvin tuossa junnujen sisäänajossa F-liigan tasolle. Mutta kuten SPV:nkin tapauksessa, isompi menestys vaatii myös isoja täsmähankintoja ja jonkinlaista imua sisään rahan ohella.

Eli vaatisiko uusi nousu kärkeen isomman reset-napin painalluksen? Ja jos sitä ei tehdä, niin riittääkö että ErVi on jatkossakin ”vain” massiivinen junnumasiina, jonka edari toimii ponnahduslautana muihin seuroihin jotka sitten pelaa mestaruudesta.
Ihan se on resurssiasia. Liigan kärkipäähän haluavalla organisaatiolla on tarjolla kehittymistä haluavalle pelaajalle ammattimainen valmennus, kahdet treenit päivään, aamutreenin jälkeen aamiainen, hierojat sun muut. Pääkaupunkiseudun tilanne on kylmästi se, että jos niitä ei ole Tapanilassa tarjolla, niin Tapiolassa on. Joten sinne sitten saadaan ne parhaat.

Eli lopulta kaikki on kiinni siitä resurssista. Taloudellisesta ja inhimillisestä.

Harrastelua varten taas on sitten ihan riittämiin divarijengejäkin.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös