Pääkallo.fi

Muiden otteluiden tulokset selostuksissa ja kuulutuksissa

Haluatko, että muiden otteluiden tuloksia kerrotaan halleissa tai striimeissä?

  • Mielellään molemmissa

    Ääniä: 11 44.0%
  • Vain halleissa

    Ääniä: 4 16.0%
  • Vain striimeissä

    Ääniä: 2 8.0%
  • Ei kummassakaan

    Ääniä: 8 32.0%

  • Äänestäjiä
    25
Viestejä
310
Toisinaan striimeissä ja halleissa kuulutetaan muiden otteluiden tuloksia. Striimin voi hetkellisesti laittaa mutelle, mutta halleissa on hankala olla kuulematta kuulutusta. Miksi tuloksia kerrotaan? Ketä se palvelee?
 
Viestejä
992
Ymmärsin että tuo saattoi olla oleellista tietoa joskus vuosituhannen alussa, ennen kännyköiden internettiä ja suoratoistopalveluita. Nykyään kaikki varmasti voivat halutessaan seurata muiden otteluiden tuloksia livenä ihan oman puhelimen kautta.
 

Näätärokkaaja

Ensimmäinen ja ainoa kysymys, miksi niitä ei saisi kuuluttaa tai selostaa?

Onhan nuo muiden pelien tulokset jo ikuisuuden näkyneet Lätkäliigassakin (ainakin Tampereella) mediakuution alareunassa, josta vaan oikeastaan et voi olla näkemättä niitä. (Joo, ei ole mediakuutioita sählyssä).

Ja jos olen itse katsomassa oman joukkueeni kotipeliä, niin miksi en haluaisi kuulla muiden pelien tilanteita? Katson ne kuitenkin, viimeistään erätauoilla. Ja useimmiten sitä erätauoilla makkarajonossa kuulee keskustelua siitä, mitä pelit on muilla paikkakunnilla. Aina. Oli laji mikä vaan.
 

Näätärokkaaja

Miksi tuloksia kerrotaan? Ketä se palvelee?
Niitä kerrotaan, koska ihmiset haluavat niitä tietää. Se palvelee ihmisiä, jotka lajia seuraavat.

Enemmän mua kiinnostaa se, että kuka tulee vuonna 2023 seuraamaan ottelua livessä tai streamissä siten, että tosiaan luulee olevansa pimennossa kaikesta muusta? Miksi vuonna 2023 selostajan tai kuuluttajan pitäisi ajatella sitä yhtä pientä yksilöä siellä jossain joka haluaa katsoa kaiken jälkilähetyksinä ilman spoilauksia?
 
Viestejä
485
Niitä kerrotaan, koska ihmiset haluavat niitä tietää. Se palvelee ihmisiä, jotka lajia seuraavat.

Enemmän mua kiinnostaa se, että kuka tulee vuonna 2023 seuraamaan ottelua livessä tai streamissä siten, että tosiaan luulee olevansa pimennossa kaikesta muusta? Miksi vuonna 2023 selostajan tai kuuluttajan pitäisi ajatella sitä yhtä pientä yksilöä siellä jossain joka haluaa katsoa kaiken jälkilähetyksinä ilman spoilauksia?
Eikö se ole myös toisin päin - miksi pitäisi ajatella sitä pientä yksilöä joka haluaa kuulla muiden otteluiden tuloksia?
 
Viestejä
8,009
Minusta on hyvä kertoa ne tulokset siinä samalla. Joku niitä kuitenkin kertoo käytävillä jne.

Sen sijaan minua ärsyttää seuraavat ottelut. Ei avaudu noin, niin otetaan esimerkki (en muista vuotta): Katsoin NHL-playoff-peliä jälkilähetyksenä. Sarja oli tilanteessa 3 - 1. Kesken ottelun, siis mainoskatkolla, tulee tieto, että tämän ottelusarjan kuudes peli näytetään seuraavana yönä 2:00. Ei ihan pitkän matikan L-arvosanaa tarvitse päätelläkseen, että kumpi tämän 5. pelin voitti.

Lisätään nyt vielä, että pidän hyvänä, että ottelulähetyksissä varoitetaan etukäteen, että kohta kerrotaan muiden pelien tulokset.
 
Viestejä
310
Niitä kerrotaan, koska ihmiset haluavat niitä tietää. Se palvelee ihmisiä, jotka lajia seuraavat.

Enemmän mua kiinnostaa se, että kuka tulee vuonna 2023 seuraamaan ottelua livessä tai streamissä siten, että tosiaan luulee olevansa pimennossa kaikesta muusta? Miksi vuonna 2023 selostajan tai kuuluttajan pitäisi ajatella sitä yhtä pientä yksilöä siellä jossain joka haluaa katsoa kaiken jälkilähetyksinä ilman spoilauksia?
Mutta saahan ne tulokset selville ilman kuulutuksiakin? Sen sijaan jos haluaa olla tulospimennossa, niin se ei onnistu, jos kuulutetaan. Kuuluttamatta kaikki olisivat tyytyväisiä.

Monesti tulokset on spoilattu nimenomaan selostuksissa ja kuulutuksissa, ilman niitä olisin pysynyt tulospiilossa.
 
Viestejä
192
Miksi ottelussa kuulutetaan maalintekijät, syöttäjät jne.? Eikö nuokin kuka tahansa voi tarkistaa tulospalvelusta?
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
18.30
1.605.303.65
Näytä kaikki
>
Viestejä
8,009
Miksi ottelussa kuulutetaan maalintekijät, syöttäjät jne.? Eikö nuokin kuka tahansa voi tarkistaa tulospalvelusta?
Samoin aivan turhaan tulostaululla on maalilukemat. Kyllä ne näkee tulospalvelusta.
 
Viestejä
310
Jos peruste oli siis se että nykyään kuka tahansa voi tarkistaa asian netistä. En minä ainakaan ottelutapahtumassa halua olla nenä kiinni puhelimessa tarkastamassa kaikkea mahdollista itse.
Otteluissa kuulutetaan muiden otteluiden tuloksia kerran tai pari ja se tehdään yleensä erätauolla. Samalla hetkellä todella moni yleisöstä vilkaisee puhelimeensa. Eli ei tarvitse olla tarkastamassa kaikkea mahdollista, tässä oli kyse vain muiden otteluiden tilanteista ja sen saa kyllä vilkaistua ihan todella nopeasti.

Näkemyksiä tästä on näköjään monenlaisia ja olen itse näköjään vähemmistössä ainakin foorumilaisista.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
18.30
1.605.303.65
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös